Innstilling til nytt styre i Tønsberg Høyre

Mathias Willassen Hanssen (24) og Nicola Liv Berg (54) innstilles enstemmig av valgkomiteen til nye nestledere i Tønsberg Høyre. Det kommer frem av valgkomiteens innstilling som ble offentliggjort for medlemmene. Tønsberg Høyres årsmøte finner sted på Quality Hotell Tønsberg, 8. november kl. 18:30.

INNSTILT SOM NYE NESTLEDERE: Mathias Willassen Hanssen er innstilt som 1. nestleder og Nicola Liv Berg er innstilt som 2. nestleder av valgkomiteen i Tønsberg Høyre.

Willassen Hanssen og Berg er klare for nye oppgaver for Høyre

Valgkomiteens leder, Henning Wold, er fornøyd med innstillingen.

– Valgkomiteens innstillingen til nytt styre i Tønsberg Høyre representerer både en fornyelse og kontinuitet, sier Henning Wold.

Siden begge av dagens nestledere Marit Haukom og Tove Øygarden ikke tar gjenvalg som nestledere, har valgkomiteen innstilt på to nye nestledere.

– Høyres unge, men erfarne skolepolitiker Mathias Willassen Hanssen (24) er innstilt som 1. nestleder til styret i Tønsberg Høyre. Som 2. nestleder er kommunestyremedlem og utvalgsmedlem i plan og bygg, Nicola Liv Berg (54) innstilt, sier Wold.

Tønsberg Høyres leder Rune Sørdalen er ikke på valg og fortsetter som leder av foreningen. Valgkomiteen er fornøyde med at Mathias Willassen Hanssen og Nicola Liv Berg har takket ja til nye oppgaver for Høyre og at de, sammen med Rune, vil være et godt team for Høyre frem mot lokalvalget i 2023.
  – De kommer til å bli et godt team som utfyller hverandre godt, fastslår Henning Wold. Samtidig som han poengterer at det til syvende og sist er årsmøtet som bestemmer hvem som skal lede foreningen i årene fremover.

Hele valgkomiteens innstilling finner du nederst i saken. Valgkomiteen har bestått av Henning Wold (leder), Øyvind Jonassen og Ida Helen Sakshaug.

Takker Marit Haukom og Tove Øygarden for innsatsen

Tønsberg Høyres nestledere Marit Haukom og Tove Øygarden har begge takket nei til gjenvalg. Det syntes Tønsberg Høyres leder, Rune Sørdalen er trist, men har forståelse for valget deres. Han ønsker gjerne å takke Haukom og Øygarden for lang og tro innsats for partiet.

– Tove Øygarden har vært en drivende kraft for Høyre i gamle Re kommune gjennom mange år. Hun var en viktig bidragsyter i sammenslåingen av Re og Tønsberg kommune, og Høyre sine lokalforeninger. Nå ønsker hun å prioritere egen næringsvirksomhet en periode, og det er vanskelig for næringspartiet Høyre ikke å støtte henne i det. Selv om det vil være et stort savn for Tønsberg Høyre når hun nå tar en pause, sier Rune Sørdalen.

– Marit Haukom hadde en ledende rolle i Innbyggerlisten på Vear, og har spilt en viktig rolle i prosessen rundt grensejusteringen på Vear, slik at Vear ble en del av Tønsberg kommune når resten av Stokke kommune slo seg sammen med Sandefjord. Som første nestleder har Marit også hatt avgjørende betydning for revitaliseringen av Politisk Utvalg i Tønsberg Høyre og hun har vært en viktig bidragsyter i vårt mediearbeid. Selv om Marit nå går ut av styret har jeg tro på at vi får muligheten til å benytte oss av Marit sin kompetanse også fremover, sier Sørdalen.

Tove og Marit går offisielt av på årsmøtet til Tønsberg Høyre arrangeres på Quality Hotell Tønsberg, 8. november kl. 18:30. Møtet er åpent for alle medlemmer.

Valgkomiteens innstilling:

Leder: Rune Sørdalen – ikke på valg
1. nestleder: Mathias Willassen Hanssen – tidligere styremedlem – velges for ett år
2. nestleder: Nicola Liv Berg – ny – velges for to år

Styremedlemmer:
Kirsti Nilsson Søyland – ikke på valg
Renate Rehn – ikke på valg
Bjørn Auglend – ikke på valg
Pål Aas – gjenvalg – velges for to år
Hilde Kaasa Mikkelsen – gjenvalg – velges for to år
Petter Berg – ny – velges for to år

Vararepresentanter – alle velges for ett år:
Pål Wilhelm Olsen – gjenvalg
Bente Ottestad – gjenvalg
Ghazanfar Mumtaz Roomi – gjenvalg
Lars Sollie – ny

Revisor: Ellen Lian – ny – velges for to år
Vararevisor: Leif Flemming Bakke – ny – velges for to år

Har du ikke mottatt sakspapirene?

Dersom du ikke har mottatt sakspapirene på e-post, ta kontakt med Tønsberg Høyres leder Rune Sørdalen på e-post rso@oseberg.no