Nå står Semsbyen for tur!

Dette slår Sems egen Ole Sverre Lund (H) fast foran bystyremøtet neste uke. En overordnet plan for handel, næringsliv og bomiljø i Semsbyområdet skal utarbeides. Planen skal gi Semsbyen et løft. Billedtekst: Ole Sverre Lund sammen med Ida Helen Sakshaug, Høyres medlem av Utvalg for bygg og arelplan og bystyret. De holder mulighetsstudiet for Sem fra 2016. Den kan du lese her: http://innsyn.v-man.no/tbg/wfdocument.ashx?journalpostid=2017038098amp;amp;dokid=792554amp;amp;versjon=1amp;amp;variant=Aamp;amp;

I 2016 ble det framlagt en mulighetsstudie som befolkningen på Sem har bidratt til, opplyser Høyres Ole Sverre Lund og fortsetter:

«Med sin sentrale beliggenhet er Semsbyen en godt sted å bo med god skole og gode barnehager og et aktivt foreningsliv. Planen skal legge forhold til rette for at uteområdene på Sem kan blir mere attraktive. Vi ønsker mindre arealer til parkeringsplasser, flere grønne områder, lekearealer for barn og hyggelige treffsteder.

Vi har noen utfordringer, men hvis kommunen, næringslivet og beboerne på Sem samarbeider, skal vi i fellesskap gjøre Sem til et attraktivt sted i årene framover».