Ordførerkandidat Lise L. Mandal ønsket Slottsfjellfestivalen velkommen tilbake til Tønsberg

-Tønsberg skal være et sted hvor man har lov til å feile uten at man blir slått hånda av. Høyre velger derfor å gå for rådmannens innstilling, og håper med det å bidra til at Slottsfjellsfestivalen igjen skaper liv og røre i byen vår.

Dette sa ordførerkandidat Lise L. Mandal i bystyret igår kveld, og ønsket samtidig Slottsfjellsfestivalen tilbake til byen, tilbake til basic og tilbake til det den en gang var.

-Vi ønsker at byen igjen skal få sin festival og få tilbake status som Norges store festival by, vi ser verdien av å ha en sånn festival i vår kommune, understreket Lise i sitt innlegg.

Søknaden om 300.000 kroner til å gjennomføre et forprosjekt slik at det igjen kan bli festival i 2020 ble vedtatt av bystyret.

Her kan du leseLises innlegg i sin helhet:

«Ordfører»

Slottsfjellsfestivalen har i mange år vært en årlig happening i Tønsberg, en festival som ga Tønsberg enda en grunn til å titulere seg som Norges sommerby nr 1. At festivalen har betydd mye for byen og kommunen behøver man ikke lure på, for det har den. Både for næringslivet, handel og ikke minst omdømme. «Alle» fra fjern og nær skulle på slottsfjell.

Dessverre har feilvurderinger gjort at festivalen gikk med underskudd de siste årene og ikke har latt seg gjennomføre i 2019. Det er beklagelig, men sånn er det og byen vil nok merke at det ikke er noe festival i år, på godt og vondt vil nok noen mene.

Søknaden om 300.000 til å gjennomføre et forprosjekt slik at det igjen kan bli festival i 2020 har vært diskutert i flere omganger.

Vi i Høyre er skeptiske til å bevilge et så stort beløp til et forprosjekt som vi ikke vet resultatet av, vi har ingen garanti for at det blir gjennomført en festival i 2020 heller. men etter å ha hørt på presentasjonen av prosjektet i Utvalg for kultur, idrett og folkehelse, snudde vi. For maken til entusiasme og ekte vilje til å få det til.

Høyre ønsker Slottsfjellsfestivalen tilbake til byen, tilbake til basic og tilbake til det den en gang var. Vi ønsker at byen igjen skal få sin festival og få tilbake status som Norges store festival by, vi ser verdien av å ha en sånn festival i vår kommune.