Torbjørn Fonn til minne

Torbjørn meldte seg inn i Høyre i 1945, når han var 18 år gammel. Siden den gang har han vært en aktiv bidragsyter i partiet. Han bisettes i dag i Søndre Slagen kirke.

Torbjørn Fonn ble i 2011 æresmedlem i Tønsberg Høyre.

Torbjørn Fonn er død, 94 år gammel

Han har hatt mange verv som folkevalgt i tidligere Sem kommune. Han var blant annet medlem av Sem Kommunestyre og formannskap i flere perioder. Torbjørn var også en nær og lojal støttespiller for ordfører Jacob Kirsebom i hans 12-årige periode som ordfører i Sem Kommune.
I tillegg var han på begynnelsen av 80-tallet medlem av tilsynsrådet for Sem Kretsfengsel.

Torbjørn var med på å starte Tønsberg Senior Høyre for 20 år siden som styremedlem, og med flittig oppmøte på medlemsmøter.

Sivilt hadde Torbjørn hele sitt yrkesliv på Kaldnes Mek. Verksted etter utdannelse fra Tønsberg Handelsgymnasium. Han jobbet med økonomi og regnskap og steg i gradene i firmaet hvor han etter hvert ble kontorsjef og til sist økonomidirektør. Dette var tittelen da han ble tildelt Kongens fortjenstmedalje i 1995.

De siste årene bodde han på Maribu sykehjem, som han selv hadde vært med på å legge grunnlaget for gjennom sitt politiske virke.

Vi i Tønsberg Høyre minnes Torbjørn som en som alltid stilte opp, alltid i godt humør og med noe godt å si om andre. Han var en mann som lyste opp rom han gikk inn i.

Han var aktiv i valgkamper så lenge helsen holdt, og han fikk veldig god kontakt med velgere.

I 2011 ble Torbjørn utnevnt til æresmedlem i Tønsberg Høyre for sin lange medlemstid og for sin utrettelige innsats for partiet. Og det var selvfølgelig vår partileder Erna Solberg som stod for overrekkelsen av diplomet.

Tusen takk for innsatsen, Torbjørn!

Vi minnes vår kjære partifelle med respekt og glede, og lyser fred over hans minne.