Honnør til Barkåker-folket fra Høyres gruppeleder Rune Sørdalen

Barkåker-folket fikk en spesiell honnør fra Høyres gruppeleder Rune Sørdalen under bystyrets behandling av datalagringssaken. Både for sitt brede engasjement og for å ta ballen og ikke mannen.

Sørdalen fokuserte i sitt avslutningsinnlegg etter en lang og bred debatt på prosessen. Spesielt nevnte han en kommentar fra nyhetsredaktøren i Tønsbergs Blad samme dag. – Den er litt over streken, sa Sørdalen og fortsatte: -Han (nyhetsredaktøren) påpeker at dette er et sololøp fra ordføreren. Petter Berg har støtte fra en samlet bystyregruppe i Høyre, vi mener han har håndtert dette godt. Han kan fremme saker. Saken kom opp fra verdiskapningsinitiativet. Vi ønsker en fremoverlent næringspolitikk, sa Sørdalen som mente at ordføreren har gjort nettopp det som er forventet av ham. Fulgt opp muligheter.

– Det eneste unormale er at saken er lagt inn for kontrollutvalget. Men etter deler av debatten, er jeg glad for det nå, sa Sørdalen som også fortalte om turen han gikk med Barkåker-innbyggere i lysløpa og møtet han hadde med dem på rådhuset sist mandag. -Dere har representert Barkåker på en god måte. Som gammel Barkåker gutt love at dere vil bli lyttet til.