Ordfører Petter Berg (H) er ikke i tvil -Fremgangen skyldes positiv befolkningsutvikling»

For tredje år på rad kåres Tønsberg som best i Vestfold i Kommune-NM. Samtidig er vi inne blant de 20 beste kommunene i Norge, fram 12 plasser fra ifjor. For ordfører Petter Berg (H) er dette gledelige nyheter! Og han er ikke i tvil om årsakene til den positive utviklingen.

-Fremgangen skyldes positiv befolkningsutvikling, både pga grensejusteringen med Vear, men også pga innflyttingsoverskudd.
Tønsberg oppfattes som en attraktiv kommune, dette har også positive effekter for næringsutviklingen. Tønsberg er den eneste kommunen i Vestfold med sysselsettingsandel på over 100 prosent (drøye 130 prosent). Selv om vi har mange offentlige arbeidsplasser som følge av vår funksjon som regionsenter, har Tønsberg også det suverent høyeste antall private arbeidsplasser av bykommunene i Vestfold. Sammenslåingen med Re vil gjøre den nye kommunen enda mer attraktiv for både bosetting og næringsutvikling, sier ordføreren i en kommentar til Tønsberg Høyre.
Her kan du lese dagens oppslag på tb.no om Tønsberg og Kommune-NM. Samt NHOs egen presentasjon av undersøkelsen.