Rekordstort fremmøte da Lise og Kårstein møtte Høyre-kafeen idag

«Nå får vi håpe på ikke-sosialistisk samling i Tønsberg også ! Dere er jo allerede i valgkampmodus. Slik oppsummerte stortingsrepresentant Kårstein Eidem Løvaas dagens Blåtime i regi av Tønsberg/Re Høyre. Ialt 35 engasjerte Høyre-venner var møtt frem for å diskuterte den aktuelle politiske situasjonen med blant andre ordførerkandidat Lise Lorentzen Mandal og Kårstein.

Muligheten for en borgerlig samling, ble naturlig nok det store samtaleemnet etter KrF’s ekstraordinære landsmøte i går. At Ernas og Høyres drøm om en flertallsregjering endelig kan bli en realitet. Og hva dette kan bety for valgkampen som snart innledes lokalt.

Ordførerkandidat Lise L. Mandal snakket også om betydningen av at Høyre-venner kan møtes i uformelle omgivelser for å snakke om aktuelle saker uten en fast dagsorden. Den månedlige Høyrekafeen, «Blåtimen», er et slikt virkemiddel, understreker hun.

Og idag møttes både unge og eldre, nåværende bystyremedlemmer og nye spente kandidater foran nominasjonsmøtet til Tønsberg/Re Høyre 15. november. Fremmøtet har aldri vært større.

-En hyggelig time med gode blå venner», oppsummerer Kårstein dagens Høyre-kafe.