Høyre og Lise satset bredt på høstmarkedet i Vivestad i helgen

Regn og sterk vind snudde til sol og litt av en folkefest på Vivestad Høstmarked idag. Alle de politiske partiene var der. Høyre satset bredt med ordførerkandidat Lise L. Mandal og drøye 20 kandidater og tillitsvalgte på plass lørdag og søndag. Og velgerne villesnakke om alt fra fastlandsforbindelsen/broa til helse og skole.-Hva devar opptatt av kommer litt an på hvor de er i livet egentlig, opplyser Lise.

-Vi går bredt ut her på Vivestad-markedet. Vi deler ut kortprogrammet vårt som er helt ferskt, avisen vår, Bølgen, og snakker med så mange mennesker som mulig. Vi har ikke definert noe hovedbudskap som vi skal presentere her, men har satset på å være blide og synlige for folk flest, sier Lise Mandal.

I en liten pause i møtet med velgerne satte hun seg ned og fortalte at folk er opptatt av så mangt. -Folk er opptatte av veldig forskjellige ting. Noen vil helst snakke om brua, noen er mest opptatt av helse, mens andre vil snakke om skole. Hva de er opptatte av kommer litt an på hvor de er i livet egentlig, fortsetter hun.

Vivestad Høstmarked ble innledet på verst mulig måte lørdag med øs-pøsende regnvær og sterk vind med nesten storm i kastene.

-Vi var her på stand på lørdag og da snakket vi med fire stykker i regnværet, men i dag, på søndag, har det vært helt annerledes. Det er enormt mye mennesker her og en fin plass, så her møter vi folk i alle aldre og innenfor alle segmenter, så det er bra, understreker Lise.

Alle partiene hadde stands på markedsplassen, og arrangøren hadde samlet dem på et sted. Det gjorde at praten gikk livlig også mellom politiske motstandere. Det synes Høyres ordførerkandidat er bra.

-Jeg synes også det er fint at alle partiene er samlet på et sted. Vi viser velgerne at vi kan snakke sammen. Her i Tønsberg har vi en veldig god tone partiene imellom. Vi er grunnleggende uenige i enkelte saker, men vi er likevel blide og hyggelige med hverandre og tar gjerne en kaffekopp sammen i tillegg til å slå av en hyggelig prat, forklarer hun.

Valgkampen har pågått noen uker nå og går snart inn i sluttfasen. Og så langt synes Lise Lorentzen Mandal det er gått veldig bra.

– Jeg har vært med på veldig mye og møtt masse folk. Det har vært bedriftsbesøk og møte med privatfolk. Jeg har vært på mye dørbank, men selv om det er slitsomt, har det også vært veldig givende og gøy.

-Når vi har vært rundt på dørbank og besøkt folk, har mottakelsen vært veldig bra. De færreste er sure og grinete, og jeg har i alle fall aldri fått en dør i ansiktet. Men vi møter selvsagt folk som sier de stemmer på et annet parti, men som likevel takker for at vi kom. Fra andre får vi gode og konstruktive tilbakemeldinger. Mange forteller at de heier på meg. Noen sier de ¨har stemt Høyre i alle år, så summa sumarum; det å gå dørbank er veldig hyggelig, sier Lise.

Høyre har satset bredt på Vivestad-market. I løpet av helgen har mellom 20 og 30 medlemmer vært på stand og stilt opp for partiet. Og nå går valgkampen inn i de siste ukene. Det blir hektisk, og Lise L. Mandal innrømmer også at det er litt skremmende, men mange gode tilbakemeldinger gjør at hun går på med krum hals og er optimistisk.