Ole Sverre Lund (H): Gjennomføring av vedtatt fastlandsforbindelse er den viktigste oppgaven i 2020″

Å få gjennomført vedtatt løsning for fastlandsforbindelsen. Dette mener Høyres Ole Sverre Lund at blir den viktigste saken for Tønsberg i 2020. Videre er han opptatt av å føre en politikk for etablering av mange nok nye private arbeidsplasser og få etablert et miljøvennlig transportsystem som dekker behovet i alle deler av kommunen. -Dette er Tønsbergs største utfordring, fastslår han.

Hva er detbeste med nye Tønsberg?

-Sol om sommeren, båtliv, flotte turmulighter og varierte kulturtilbud hele året

Hvordanvil du beskrive Tønsberg?

-En by- og landkommune i vekst med store muligheter, gode oppvekstmiljøer, et allsidighandels- og næringsliv og en kommune som tilbyr godevelferdstjenester

Hva slagsomdømme ønsker du at Tønsberg skal ha?

-En ja-kommune der folk trives og bryr seg om hverandre

Hvorforengasjerte du deg i politikken?

-Jeg har alltid vært samfunnsengasjert og vil bidra så godt jeg kan for at barn, unge, vokse og eldre har det godt i alle deler av kommunen

Hvorforvalgte du Høyre?

-Høyre gir innbyggerne frihet under ansvar, valgmuligheter og bidrar til å bevare og utvikle trygge og framtidsrettede arbeidplasser og sikrer gode velferdstjenester for innbyggerne i alle aldersgrupper

Hvilkeområder av politikken er de viktigste for deg?

Barn og unges oppvekst og læring og at eldre har det godt og er trygge

Hvilkensak husker du best fra 2019?

Det var positivt at Tønsberg, Færder og Vestfold fylkeskommunen ble enige om

en løsning for fastlandsforbindelse

Hva gledetdeg mest som lokalpolitiker i 2019?

At vi har et velfungerende lokaldemokrati

Hva blirden største utfordringen?

– Å få gjennomført nødvendige tiltak slik at kommunen får en bærekraftig økonomi i årene framover uten å måtte innføre eiendomsskatt, svarer Ole Sverre Lund som minner om at Høyre nå er et av opposisjonspartiene.

– Vi skal motarbeide forslag som vi er uenige i og støtte forslag som vi kan stille oss bak. I samarbeid med andre, bør vi kunne få gjennomslag for mye i vårt program, avslutter han.

NAVN: Ole Sverre Lund

ALDER: 68 år

HJEMSTED: Sem

POLITISKE VERV: I denne perioden er jeg fast medlem i kommunestyret og leder i kontrollutvalget