Introbilde Høyre foreninger. Bilde.

Vår visjon

Trondheim skal være en attraktiv by å bo i, vokse opp i, studere i, jobbe i og å bli gammel i. Norges fremtid skapes i Trondheim.

Se vår politikk

Ung mann i kjeledress på verksted. Bent Høie og Jan Tore Sanner innfelt

Byutvikling på lag med byen

Trondheim har en tusenårig historie. Samtidig er byen helt i front i teknologisk utvikling, med kunnskapsmiljøer i verdensklasse. Høyre vil føre en politikk der hensynet til det historiske Trondheim, med kulturminner og tradisjon, avveies mot behovet for endring, modernisering, utbygging og fortetting.

En god start i livet

Trondheim kommune må være en tydelig skoleeier med klare forventninger og ambisjoner for skolene. Trondheimsskolen må ha som mål å skape muligheter for alle. Barnehage og skole er viktige arenaer for mestring, og for å bekjempe sosial ulikhet og utenforskap. Høyre mener tidlig innsats skal være den neste skolereformen

Livskvalitet og muligheter hele livet

I Trondheim skal vi oppleve trygghet for egen velferd og kunne leve godt hele livet. Velferds- og omsorgstjenester skal være tilpasset den enkelte bruker. Flest mulig skal hjelpes til aktivisering, utdanning og arbeid. Den enkeltes verdighet og selvstendighet skal ivaretas. Trondheim skal ha et mangfoldig offentlig velferdstilbud, slik at alle med ulike tjenestebehov kan leve et aktivt liv.

Trygg styring

Høyres økonomiske politikk skal være nøktern og realistisk, slik at vi unngår å belaste familier og arbeidsplasser med unødige skatteregninger. Smartere løsninger og mer effektiv drift er nødvendig for å sikre velferden når forventningene til omfang og kvalitet øker og utgiftene vokser mer enn inntektene.

Mari Holm Lønseth - Leder, Trondheim

Mari Holm Lønseth