Gode grunner til å stemme Trondheim Høyre i 2023

1. Du skal glede deg til å bli gammel i Trondheim

Trondheim omsorgstilbud er ikke godt nok tilpasset de eldres behov. I 2030 vil Trondheim ha mer enn 34 000 eldre. Høyre vil ha flere bo- og omsorgsplasser og mulighet til å bo hjemme lengre. Vi vil sørge for gode møteplasser, smakfulle måltider og et variert aktivitetstilbud til alle eldre, slik at man kan leve gode liv – hele livet! For å møte eldrebølgen trenger vi en offensiv kommune som tør å tenke nytt og ta alle gode krefter i bruk. Vi vil ta i bruk ny teknologi, jobbe for at det er samme omsorgspersonell som kommer hjem til de eldre, og at eldre skal få bo lengst mulig hjemme.

2. Trondheim skal spille på lag med jobbskaperne

Dagens AP-styre har et for dårlig samarbeid med lokalt næringsliv. Høyre mener det er et mye større rom for å skape spennende jobber i Trondheim, som gjør at flere ønsker å bli boende i byen vår. Vi har Norges beste universitet, nå må vi få Norges beste arbeidsplasser.

3. Rask psykisk helsehjelp

Ventetiden på psykisk helsehjelp er alt for lang. Du skal få hjelp når du trenger det, før små problemer vokser seg store. Vi må styrke lavterskeltilbudene i Trondheim, slik at vi fanger opp alle som trenger hjelp. Køene skal ned, og det klarer vi ved å ta alle gode krefter i bruk.

4. Bedre tjenester til de som trenger det mest

Bo- og aktivitetstilbudet til våre mest sårbare innbyggere er for dårlig. Tjenesten har vært underfinansiert i en årrekke. Høyre vil være stemmen til de som ikke har mulighet til å rope høyest selv. Derfor skal vi styrke tilbudet og samarbeide bedre med frivilligheten. Det er viktig å bekjempe utenforskapet

5. Alle barn skal lære seg å lese, skrive og regne

En av fem går gjennom Trondheimsskolen uten å lære å lese, skrive og regne godt nok. Det skyldes blant annet at Trondheimsskolen er underfinansiert og at for mange elever ikke trives. Vi har for få lærere i klasserommene og for få støttefunksjoner. Høyre vil bygge et lag rundt eleven, slik at elevene lærer mer og trives bedre. Lærere skal få mer tid til å være lærere.

Kent og Christianne

6. Det viktigste først

En voksende stab på rådhuset løser ikke problemene til Trondheim kommune. Trondheim må prioritere skolen og helsetjenestene. De siste årene har kommunen økt sitt ansvarsområde, som har dratt fokus bort fra de viktigste oppgavene og lagt en stadig økende regning over på innbyggerne i byen gjennom skatter og avgifter. Høyre vil satse på kommunens primæroppgaver, og jobbe for å redusere avgiftene.

Vil du lese programmet?

Les Trondheim Høyres bystyreprogram 2023 – 2027

Portrett_Kent

Bli kjent med Trondheim Høyres ordførerkandidat Kent!

Finn ditt nærmeste valglokale

Du kan forhåndsstemme fra 10. august til og med 8. september. I denne perioden kan du stemme i valglokaler over hele landet. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Valgdagen i år er mandag 11. september. På valgdagen må du stemme i Trondheim kommune. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Husk å ta med legitimasjon når du skal stemme. Godt valg!