Høyre fram på måling i Trondheim

Høyre har betydelig framgang på ny meningsmåling for Trondheim. – Dette er veldig motiverende, og viser at flere ønsker et sterkt Høyre i Trondheim, sier Høyres ordførerkandidat Ingrid Skjøtskift.

– Det er på tide med et skifte i Trondheim. For å få til et skifte, trenger vi et sterkt Høyre. Denne målingen gir et godt grunnlag for det videre arbeidet med å få til nye ideer og bedre løsninger i Trondheim, sier Ingrid Skjøtskift, som i dag er gruppeleder for Trondheim Høyre.

På målingen får Høyre 24,8 prosent, som er en framgang på 4,8 prosentpoeng fra forrige valg. Flere trondhjemmere planlegger nå å stemme Høyre.

– Velgerne vil ha noen som er åpne for å tenke nytt. Vi skal fortsette å engasjere oss for kunnskap i skolen, kvalitet i eldreomsorgen og en levende Midtby, sier Ingrid Skjøtskift.

Skjøtskift ser mange ting å ta tak i for å gjøre Trondheim til en bedre by:

• Høyre ønsker å slippe alle gode krefter til. Private skal også være velkommen til å gi gode velferdstilbud. De som bidrar til bedre velferdstjenester fortjener anerkjennelse, ikke kritikk. Vi ønsker private velkommen der Ap vil kaste dem ut. Vi skal stå på for et kvalitetsløft i eldreomsorgen.
  • Høyre lytter til innspill når det når det gjelder utvikling av byen vår, slik som vi gjorde på Nidarø, hvor vi la all prestisje til side. Vi er på lag med byen. Høyre står også på for fart på utviklingen av de sentrumsnære havneområdene. Fjordpromenaden er en stor suksess, vi vil åpne byen mer mot sjøen.
  • Vi ser en veistandard som ikke er akseptabel, ikke en gang i Trondheim sentrum. Det skal vi gjøre noe med.
  • Alle vet at Høyre alltid vil være en garantist for kunnskap i skolen. Vi skal sørge for at ungene har en trygg skolehverdag, mer tidlig innsats og tilpasning til den enkelte elev, og vi trenger mer satsing på helsesøstre og lavterskeltilbud.

En stemme på Høyre er en stemme på forandring og en ny kurs for Trondheim. Sammen kan vi skape et Trondheim med muligheter for alle, der vi jobber på lag med byen for å skape Trondheim på sitt beste. Bli med på laget du også!

Målingen er gjennomført av Respons Analyse på oppdrag fra Adresseavisen. Målingen ble tatt opp i perioden 14.-16. november, og har 600 respondenter. Les mer om målingen her (saken krever abonnement)