Dag Schøyen (H) valgt til styreleder for Business Jessheim AS

Business Jessheim AS

Business Jessheim AS er ulike tilbud til oppstartsbedrifter – bl.a et kontorfellesskap, også kalt et coworking space. Satsingen vil forsterke og videreutvikle tilbudene til oppstartsbedrifter/gründere i kommunen. De nye tilbudene vil legge et bredere grunnlag for utvikling av nytt næringsliv. Det vil også kunne være et viktig bidrag til utvikling av Jessheim som et urbant regionssenter.

Kommunen går inn som majoritetseier og styreleder de første to åra. Tilbudene vil etter planen være i drift tidlig i 2019.

Styret i selskapet

I en oppstartsfase er det behov for et interimsstyre for å få på plass nødvendige strukturer i selskapet. Kommunestyret oppnevnte i møte 11. desember Dag Schøyen (H) til styreleder.

Dag Schøyen har lang erfaring fra næringslivet, der han blant annet hadde ansvaret for CSR for Coop Norge. Etter at han ble pensjonist startet han eget rådgivningsfirma, og har også utgitt to bøker på eget forlag.

Han brenner for å hjelpe folk som er i oppstartsfasen til å etablere egne virksomheter, og bør derfor være rett person på rett plass som styreleder i Business Jessheim AS.

Vi ønsker Dag Schøyen lykke til.

Følgende adminstrative representantene ble oppnevnt til interimsstyret:

Inger Kronen Tveranger (kommunaldirektør plan, næring og kultur)

Edin Alisic (enhetsleder kommunale eiendommer)

Varamedlem: Åge Vebostad (enhetsleder plan og næring)