Du vet hva du har, men ikke hva du får

Ullensaker kommune er unik uten eiendomskatt og samtidig være en kommune med stor vekst. En drømmesituasjon de fleste kommuner ønsker å oppnå. Økt skatt på næringsliv vil hindre nye jobber til Ullensakers egne innbyggere. Høyre ønsker at næringslivet skal ansette flere, som igjen bidrar til å øke velferden i kommunen vår. Hvorfor snakker venstresiden ned Ullensaker på feil fakta?

I Romerikes Blad har det i den senere tid vært skrevet leserinnlegg med svartmaling fra Arbeiderpartiet (AP) om hvor dårlig forholdene er etter ca. 20 år med borgerlig flertall. Etter å ha bodd kun ett år her, må jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i forståelsen av en kommune med vanstyre og på vei mot Robek lista, slik det framstilles i leserinnleggene. Tvert i mot.

Ullensaker leverer kvalitet

RB har også nylig publisert liste over kommuner med de dyreste avgiftssatser her på Romerike, og da var Ullensaker kommune billigst av disse. Så kjære velgere en vet hva en har med nåværene posisjon, det er «mildt sagt helt uklart hva den sosialistiske siden vil bringe til gårds». Men for å referere til hva de selv sier er det jo et sterkt ønske om å innføre eiendomsskatt på verker og bruk. Det betyr med andre ord at enkeltmannsforetak o.l. må betale eiendomsskatt, på lik linje med alle enten det er et grustak eller større bedrift. Ullensaker kommune er unik med å ikke ha innført eiendomskatt på disse og samtidig være en kommune med stor innflytting og vekst. En drømme situasjon de fleste kommuner ønsker å oppnå.

Bærekraftig velferd

Økt skatt på næringsliv vil hindre dem i å skape nye jobber til folk. Høyre ønsker at næringslivet skal sitte igjen med mer, slik at de kan ansette flere, som igjen bidrar til å øke velferdsnivået både i kommunen vår og i landet.

Kjære velger, tenk deg godt om, du vet hva du har.

May Anne Brand,

Senior kandidat