HVEM ER SOLVEIG GRENE SEIPÆJÆRVI?

Intervju med Solveig Grene Seipæjærvi, Ullensaker Høyre medlem av Kommunestyret og nestleder i hovedutvalg for helsevern og sosial omsorg.

Hvor har du vokst opp?

Solveig er 46 år, og er født ogoppvokst på Bardufoss. Da hun var 19 år flyttet hun til Finnmark, og etter 4 årder flyttet hun til Kongsberg for å gå på Høgskolen i Buskerud. Så ble det en periodei Stavanger, i Nittedal og så til Belgia. I 2005 kom hun til Jessheim.

Yrkeskarriere

Solveig begynte med utdanning iForsvaret og så over i jobb på Kirkenes. Etter å ha blitt utdannet til optikerpå Kongsberg, jobbet hun et drøyt år i butikk som optiker. I 2000 ble hunsynsfaglig rådgiver på NAV Hjelpemiddelsentral Oslo og Akershus. Hun har værtmellomleder der siden 2014.

Utdanning

Hun har tatt optiker-utdannelsemed videreutdanning innen svaksyntoptikk.

Det har også blittetterutdanning i ledelse og arbeidsrett.

Hobby

Solveig synger i koret Voce iJessheim kirke. Hun er også frivillig klokker i Hovin menighet.

Hun er beredskapsvakt i RødeKors, og er med på aktiviteter i Ullensaker Røde Kors Omsorg når hun har tid.

Fritid

Med mann og 4 barn er det merenn nok å ta seg til…. Det å være lokalpolitiker er også en fritidsaktivitet!

Hvorfor valgte du politikken?

Solveig har alltid værtengasjert i ulike foraer. Etter at familien flyttet til Jessheim, kom huntidlig med i FAU ved Skogmo skole. Hun var med i FAU i 7 år, og var leder de 3siste årene. Der fant hun ut at hun ønsket å gjøre noe mer med skole og barnsoppvekstsvilkår. Det var primært dette som trakk meg til politikken, sierSolveig.

Hvorfor valgte du Høyre?

Detverdikonservative partiet Høyre passer Solveig. Hun liker godt Høyre sinideologi om tillit til enkeltmennesket, og at Høyre vil ha et samfunn som girmuligheter for alle, og frihet til å velge.
Så er det Høyre sitt totale program som gjør at hun fortsatt er i Høyre. Det eraldri sånn at en er enig i absolutt alt i et partiprogram, sier Solveig, menhun er enig med Høyre i mye, og iallfall det som er viktig for henne.

Hva opptar deg i Ullensaker?

Ullensaker skal være et godtsted å leve uansett alder og livssituasjon.

Solveig har også vært pådriverfor utstyrssentralen, ”Bua”, som nettopp har åpnet ved idrettshallen og hvorman kan låne sports- og fritidsutstyr gratis.

Så vil hun være med på at kommunen utvikler seg med kløkt og omtanke, i riktigtempo.

Hva motiverer deg for neste periode?

Solveig er inne sin førsteperiode nå. Det tar tid å lære seg å bli lokalpolitiker. Nå som hun har begyntå få tak på det ønsker hun å være med videre, siden hun føler at hun har mer åbidra med.

Hvorfor skal velgerne stemme på deg?

Innbyggerne får enærlig politiker som kjemper for de sakene hun tror på. Solveig snur seg ikkeetter vinden når det blåser…. Hun tør å si ifra!

Generelle saker:

• Gode oppvekstsvilkår for barn og unge
  • Gode skoler med muligheter for alle
  • Sunn psykisk helse blant barn og unge – og hjelp raskt når det ernødvendig.
  • De som ønsker det skal få bo hjemme lengst mulig og føle seg trygge. Desom ikke ønsker eller har anledning til det, skal få bo på gode sykehjem elleri omsorgsboliger med bemanning etter behov.
  • Inkludering av nye innbyggere fra inn- og utland. Alle skal føle at deblir tatt vare på i Ullensaker.

Lokale saker:

• Svømmehall på Jessheim SKAL bygges!
  • Ta vare på og utvikle HELE Ullensaker
  • Tilrettelegge for aktivitet for alle, uansett funksjonsnivå, rundtNordbytjernet

Hvorfor skal velgerne stemme på Ullensaker Høyre?

• Ullensaker Høyre har styrt i Ullensaker sammenhengende siden 1999. Jegsynes vi har fått til mye som er veldig bra, og fortsatt er vi ambisiøse påvegne av innbyggerne våre.
  • Ullensaker Høyre er garantisten for at det ikke blir eiendomsskatt, atkulturlivet blomstrer, at svømmehallen bygges, og at Bakkedalsprosjektetgjennomføres.
  • Vi er ansvarlige for alt som har skjedd etter 1999. Vil du har mer avdet? Stem Høyre!
  • Ullensaker Høyre lytter til innbyggerne i forbindelse med utarbeidelseav det nye partiprogrammet. Dessuten holder Ullensaker Høyre åpne møter hvermåned på Peppes (Jessheim) hvor alle kan komme og snakke med politikerne. Sekalender her