Svømmehall på Jessheim skal bygges

Høyre er glad for å se konkrete planer for nytt svømmeanlegg i Ullensaker Idrettspark, Gystadmarka. Vi har jobbet hardt for å sikre Ullensakers befolkning nye svømmebasseng. Nå får vi anlegget hele Ullensaker og Ullensakersvømmerne har ventet på, sier varaordfører Willy Kvilten og Høyres gruppeleder Karianne Raad Wanggaard.

Kommunen har nå lagt frem konkrete skisser til hvordan anlegget skal se ut. Formannskapet fikk planene fremlagt i møte tirsdag 28. mars. Det er stor entusiasme for planene i Høyre, fortsetter Kvilten.

Slik blir det nye svømmeanlegget

Bygget blir sirkelformet, skal koste kr. 292 millioner kroner, inneholde et basseng på 21 x 25 m, to terapibasseng og et eget stupebasseng. Du kan lese mer om anlegget i EUB.

Dette er en gledens dag for idretten og folkehelsen i Ullensaker, sier Nina Ellingsen, Solveig Grene Seipægjærvi og Hans Jørgen Borgen.

Høyre har jobbet hardt for svømmeanlegget

Ullensaker Høyre har prioritert og programfestet svømmeanlegg og ny svømmehall på Jessheim i flere år. Vi har vært tydelige i våre prioriteringer, sammen med idretten. Vi er glad for at partiet har stått klippefast i denne prioriteringen igjennom flere programprosesser, sier tidligere ledere i Ullensaker Høyre Tim Holmvik og Lars Berge. Nå kan vi høste fruktene av hardt arbeid, på vegne av Ullensakers befolkning.