Jessheim Svømmehall bygges etter forslag fra Høyre

Jessheim Svømmehall på Gystadmarka bygges etter forslag fra Høyre. Sjelden har kommunestyret sett slike jubelscener mellom politikere på tvers av partier. – Vi takker for støtten fra et enstemmig kommunestyre, sier varaordfører Willy Kvilten fra Høyre. Nå får Ullensaker et etterlengtet svømmeanlegg, med flere svømmebasseng.

– Jessheim Idrettspark får sin svømmehall. Det har vi kjempet for i mer enn 10 år, sier Høyres gruppeleder Karianne Raad Wanggaard. Vi sier tusen takk til alle gode krefter i kommunestyret som støttet vårt forslag. En spesiell takk til Ullensakersvømmerne sin innsats og entusiasme for å få dette til, fortsetter hun.

– Den store vinneren i denne saken er Ullensakers befolkning og folkehelse. Det er en solid investering i aktivitet, omdømme og forebyggende helse, supplerer varaordfører Willy Kvilten.

Høyre fikk flertall for svømmeanlegg

Frp og Krf stemte først for en utsettelse av saken, for deretter å stemme for Høyre sitt forslag sammen med Arbeiderpartiet (Ap), Senterpartiet (Sp), Sosialistisk Venstreparti (SV), Rødt, Venstre og Miljøpartiet de Grønne (MDG). Spenningen i salen var til å ta og føle på, fordi rådmannens innstilling var å utsette behandling av saken i påvente av flere undersøkelser rundt drift.

Høyre har sammen med den svømmeglade befolkningen i Ullensaker jobbet hardt for vedtaket om bygging av en svømmehall med flere svømmebasseng, for Ullensakers egne innbyggere.

Idrett, barn og unge

– Dette er en gledens dag, sier hele Høyres gruppe som var med på det historiske kommunestyrevedtaket. Idretten, barn og unge har fått nok et flott anlegg i den flotte idrettsparken vår, sier Nina Ellingsen, Hans Jørgen Borgen, Tim Holmvik og Martin Willoch nesten i kor.

Folkehelse

– Forebyggende helse og god rehabilitering er viktig for å løse eldrebølgen på en minst like god måte fremover, som vi gjør i dag, sier Solveig Grene Seipægjærvi. Svømmeanlegget vil sammen med det nye helsehuset gi oss en helt ny løftekraft, supplerer Lars Berge og Lars Vidvei.

Nyttige lenker i saken om ny svømmehall på Gystadmarka:

Du kan lese mer om Høyres politikk på idrett og forebyggende helse her.

Her kan du se debatten i det spennende kommunestyremøtet på Ullensakers kommune-TV.

Full støtte til Høyres forslag, fra andre partier i kommunestyret, skriver EUB.

Nå er svømmehallen vedtatt, skriver RB (bak innlogging).