Bedriftsbesøk i Vestby

Denne uken har Vestby Høyre sammen med sentrale politikere i Akershus Høyre vært på bedriftsbesøk hos Kaffefabrikken og Son Spa i Vestby. Deltakerne var Roble Wais( Kommunestyrerepresentant Vestby Høyre) Tone Trøen ( Stortingspresident og 2. kandidat på Akershus Høyre lista) og Anne Kristine Linnestad ( 4. Kandidat på Akershus Høyre lista).

Roble Wais( Vestby Høyre), Tone Trøen ( Akershus Høyre), Jens Trondsen( Vestby Høyre), Anne Kristine Linnestad ( Akershus Høyre).

Turen gikk innom Kaffefabrikken i Vestby, hvor deltakerne fikk en gjennomgang av hvor miljøvennlig fabrikken fremstår med massive solceller og biogass til brenning av kaffe. Fabrikken har 85% reduksjon i karbonavtrykk sammenlignet med det gamle anlegget i Oslo. Høyre er opptatt av å fremme en bærekraftig utvikling innen miljøpolitikk, og Kaffefabrikken er et godt eksempel på hvordan få til dette i næringslivet.

Les mer om Høyre sin miljøpolitikk her.

En hyggelig omvisning på Kaffefabrikken i Vestby.

Delegasjonen besøkte også Son Spa, der formålet med besøket var å lytte og lære om deres arbeid innen inkludering og mangfold. Som del av Choice Hotels- kjeden, har hotellet jobbet aktivt og systematisk med å inkludere mennesker med ulik bakgrunn og hull i CV-en inn i arbeidslivet. Hotellet har tett dialog med NAV og andre organisasjoner. Det var spesielt interessant å høre om oppfølgingen kandidatene mottar i arbeidsperioden, både fra hotellet og NAV. Ikke minst var det gledelig å lese at flere av kandidatene har fått fast jobb etter endt arbeidstrening.

Les mer om Høyre sitt fokus på skape mer og inkludere flere i arbeidslivet.

Hyggelig møte på Son Spa. F.V Tone Trøen. Anne Kristine Linnestad, Roble Wais, Ann Jeanette Myrland

Stor takk til alle som tok imot oss, og delte sine historier og erfaringer.