Ordførerkandidat Lise imponert over frivilligheten hos Stella Tønsberg

F.v. Kumari Sandaya Amadoruge, Olemic Thommessen ,Martine Seth, Kårstein Eidem Løvaas og Lise Lorentzen Mandal.

Høyre er i full gang med å utarbeide en ny integreringspolitikk. Da er det viktig å snakke med dem som møter utfordringene i det daglige. Stella Tønsberg - Røde Kors kvinnesenter har gjort seg bemerket langt utenfor kommunens grenser med sin store frivillige innsats. Derfor møtte vår ordførerkandidat Lise L. Mandal senteret idag, sammen med stortingsrepresentantene Kårstein Eidem Løvås  og Olemic Thommessen.

Lise er full av beundring over det frivillige arbeidet som utføres hos Stella.

– I Tønsberg skal vi være stolte over dette. Med sine 60 frivillige damer klarer de å holde senteret åpent hver ukedag fra klokka 10.15. De tilbyr brukerne både kunnskap og ferdigheter samt muligheter til å danne nettverk og og å få venner, understreker Lise.

Ordførerkandidaten har lenge vært opptatt av integrering av innvandrerkvinner. Og det var derfor gledelig for henne å kunne besøke senteret sammen med stortingsrepresentantene fra Høyre. Tidligere i år var også statsråd Jan Tore Sanner på besøk hos Stella for å hente kunnskap og inspirasjon til utformingen av en ny integreringspolitikk.