Vestfold KF høstkonferanse 2024

Setter kjønnsbalanse i toppledelse på agendaen
Hva har Anita Krohn Traaseth, Stine Ilebrekke Undrum, Heidi Marie Petersen og Kristine Stiansen Neset til felles? De er kvinnelige toppledere som deltar og deler erfaringer på Vestfold Høyre KFs høstkonferanse!

Foto: Aksel Jermstad, Sandefjord Høyre

Det er et spennende program Vestfold Høyres Yllka Neziri kan fortelle om, som ansvarlig for den årlige konferansen i regi av Vestfold Høyres Kvinneforum. De fire nevnte kvinnene kjenner vi som ledere fra bransjer tradisjonelt dominert av menn.

Verdifull kunnskapsdeling

Konferansier Marianne Henriksen åpner for en spennende paneldiskusjon med dem, etter at Anita Krohn Traaseth har innledet. Programmet er variert, men vil speile Vestfold Høyre og våre saker med spesielt fokus på kjønnsbalanse i toppledelse.

– Vi legger opp til en konferanse der deltakerne får med seg gode råd og ledertips basert på erfaringer og råd fra de som idag er ledere i større virksomheter, flere av dem har erfaring fra mediestorm, utfordringer i egen bransje og hvordan det er å være i mindretall. Hvordan har holdningene endret seg, og hvordan kan hver enkelt av oss bidra til å posisjonere oss for bedre likestilling? Det er spørsmål og tema vi vil løfte fram, og sikkert få noen gode og begrunnede svar på, sier Yllka Neziri.

Unike innblikk i toppledelse

Hun oppfordrer til å holde av dagen 31. august, og å følge med på Vestfold Høyres Facebook-gruppe for informasjon og påmelding. Konferansen vil vare fra kl. 10 til 14, og vil finne sted på fylkeshuset i Tønsberg.

– Dette blir en unik mulighet til å få innblikk i hvordan det er å være toppleder. På vegne av Høyre er jeg så takknemlig for at disse fire lederne setter av dagen og stiller opp for å dele kunnskap med oss alle, sier Yllka Neziri, og avslutter med at hun tror deltakerne vil reise fra konferansen med mer mot til å våge og kunnskap om hva som skal til for økt likestilling – og å ta sats videre i egen karriere.