Vi vil ha dine forslag!

Vestfold Høyres nominasjonskomité ønsker dine forslag til hvem som skal stå på stortingslisten ved valget i 2025.

Nominasjonskomiteen vil ha dine forslag

Vestfold Høyres nominasjonskomité har startet sitt arbeid inn mot stortingsvalget. Vi søker nå etter kandidater til stortingsvalglisten for perioden 2025-2029.

Kjenner du noen som kan tenke seg å være kandidat til Stortinget, eller ønsker du å være kandidat selv, gi oss beskjed så fort som mulig. Frist for å melde seg som kandidat er 1. juni 2024. Alle forslag sendes på e-post til: vestfold@hoyre.no Vestfold Høyre skal stille en liste med 13 kandidater til Stortinget, så vi ønsker mange gode innspill.

Rådgivende uravstemning

Alle kandidater vil få anledning til å gjøre sitt kandidatur kjent i partiet før det blir gjennomført en rådgivende uravstemning blant Vestfold Høyres medlemmer i september. For å kunne delta i uravstemningen må kontingenten for 2024 være betalt. For å betale kontingenten kan du følge denne lenken https://hoyre.no/betaling/

Listen vedtas på Vestfold Høyres nominasjonsmøte 1. november kl. 19 på Quality Hotel Tønsberg.

Prøvenominasjoner

I tillegg skal det gjennomføres prøvenominasjoner i alle lokalforeninger. Her har lokalforeningene anledning til å gi sine innspill på hvem de ønsker skal representere Vestfold Høyre på Stortinget 2025 – 2029. Alle medlemmer vil motta egen innkalling fra sin lokalforening til disse møtene.

Informasjon om nominasjonsprosessen, komiteens sammensetning og om lokalforeninger finner du på våre nettsider: Vestfold Høyre

Viktige datoer:

1. juni: frist for å sende inn forslag på kandidater

1. juli: frist for å sende inn kandidatinformasjon og bilde

August: kandidatpresentasjoner legges ut

1.-30. september: urnominasjon gjennomføres

30. september: frist for prøvenominasjon i lokalforeningene

18. oktober: frist for offentliggjøring av innstillingen fra nominasjonskomiteen

1. november: nominasjonsmøte

Nominasjonskomiteen består av: