Bli bedre kjent med Anita Miric

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Anita er utdannet interiørdesigner og jobber også som tolk og har hatt andre forskjellige arbeid. Hun er også engasjert i frivillighet og har flere verv her.

Viktigste politiske erfaringer:

• Tidligere 1. vara til kommunestyret og 3. vara til fylkestinget og vara til utvalg i kommunestyret
  • Kvinnepolitisk utvalg
  • Plass i næringsutvalg

Viktigste politiske interesseområder:

• Helse
  • Kultur
  • Innvandring

Anita er utadvendt, sosial og har mange interessefelt. Hun liker å engasjere seg, spesielt innenfor frivillighet og har hatt mange verv. For tiden har hun plass i generalforsamlingen i DNB-stiftelsen. Anita er aktiv på sosiale medier og skriver gjerne leserinnlegg og kronikker. Hun er ikke redd for å stå på talerstolen og har kurs i presentasjonsteknikk.

Hun ønsker å være med på å bidra til et samfunn hvor alle barn får mulighet til å oppnå det de ønsker seg. Anita er opptatt av helse og trygghet for hvert enkelt individ, kultur, mestring, og en raskere integrering som kan bidra til et mer helhetlig samfunn.

Anita mener vi må ha private sykehus i tillegg til offentlige, vi må styrke privat næringsliv og vi må ha strengere innvandringspolitikk.

Anita Miric
Født 1969