Bli bedre kjent med Jill Eirin Undem

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Undem meldte overgang fra Senterpartiet til Høyre i 2022

Jill er rådgiver i campusforvaltning ved Universitetet i Sørøst-Norge og jobber med Studentdemokratiet, læringsmiljø, studiestart, studiekvalitet og samarbeid med vertskommuner der de viktigste oppgavene er rådgivning, arbeid med nettsider, fasilitator ved arrangementer og opplæring. Av utdannelse har hun statsvitenskap grunnfag, bachelor i økonomi og administrasjon og holder nå på med en master of management. Jill har lang politisk erfaring fra SP.

Viktigste politiske erfaringer:

• Medlem av Tønsberg kommunestyre (nåværende) for Høyre. Gruppeleder
  • Medlem av Tønsberg kommunestyre (2019 – 2023) for SP, leder av utbalg for oppvekst og medlem av utvalg for plan og bygg fram til 2022 fram til utmeldelse SP
  • Medlem av fylkestinget i Vestfold og Telemark (2019 – 2023) for SP. Nestleder for hovedutvalg for utdanning fram til 2022
  • For SP tidligere medlem av bystyret både i Tønsberg og Stokke kommuner.

Viktigste politiske interesseområder er:

• Oppvekst og tidlig innsats
  • Utdanning
  • Næring

Jill har stor arbeidskapasitet og erfaring fra flere politiske felt. Hun er synlig i sosiale medier og er vant til å svare opp media. Hun og liker å jobbe strategisk og tenke langsiktig. Hun mener at det ikke hjelper å ha den beste politikken om ingen vet om den.

Jill mener vi fram mot valget bør fronte fortsatt utbygging av Vestfoldbanen, legge til rette for å få flere ut i jobb. Skole, og gode vilkår for næringslivet.

Jill Eirin Undem
Født 1978