Bli bedre kjent med Pernille Eik Lunde Løvlie

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Pernille jobber som kommunikasjonsrådgiver, de tre siste årene i kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen. Kruse Larsen er et byrå som hovedsakelig består av personer med forskjellig politisk bakgrunn, fra tidligere statsråder, statssekretærer til politikere på nasjonalt og lokalt nivå. Byrået bruker strategisk analyse og kommunikasjon for å bistå kunder til å påvirke politiske prosesser.

Av utdanning har Pernille en bachelor i PR og markedskommunikasjon og skuespillerutdanning fra London.

Viktigste politiske erfaringer:

• Medlem av kommunestyret i Horten (nåværende) – fraksjonsleder for Hovedutvalg for helse og sosial
  • Medlem av budsjettgruppen for kommunebudsjettet i Horten Høyre
  • Medlem av programkomiteen i Horten Høyre
  • 2. nestleder i Horten Høyre, november 2022-2023
  • 1. nestleder i Horten Høyre, siden november 2023
  • Ansvarlig for Horten Høyres strategiplan for valget 2027

Viktigste politiske interesseområder:

• Helse, spesielt eldreomsorg og kvinnehelse
  • Oppvekst og utenforskap
  • Kommuneøkonomi

Pernille er en positiv person med god lagånd. Hun har stor arbeidskapasitet, tar mye ansvar, og holder hodet kaldt i stressende situasjoner. Man kan stole på at hun utfører de oppgavene hun både blir tildelt og tar på seg. Hun har en strategisk tilnærming til utfordringer. Pernille har god erfaring med å analysere situasjonen, spisse budskap og etablere problemforståelsen for å oppnå gjennomslag.

Pernille er tydelig i sitt budskap både fra talerstol, i leserinnlegg og i nyhetssaker. Hun har god erfaring med å tale offentlig og deltar gjerne i debatter i kommunestyret og står trygt i Høyres politikk. Hun har jobbet som digital kommunikasjonsrådgiver og er godt kjent med bruk av sosiale medier.

Pernilles overordnede ambisjon er å sikre at de viktigste sakene for Vestfold får større oppmerksomhet på nasjonalt nivå.

Å sikre finansiering av Vestfoldbanen er en viktig sak, likeså er å sikre energibehovet i fylket. Å få fram at Høyre faktisk bryr seg om folk betyr mye for Pernille, og hun motiveres av å jobbe for løsninger som gjør folks hverdag bedre.

Pernille Eik Lunde Løvlie
Født 1975