Bli kjent med
Mats Flåtten

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Mats har utdannelse innen sosialantropologi med bredde i statsvitenskap og har kompetanse innen offentlig forvaltning, kvalitativ og kvantitativ metode og fordypning i norsk politikk. Påbegynt en master i offentlig administrasjon og ledelse.

Nå: politisk rådgiver i UH’s Landsforbund hvor han blant annet fungerer som rådgiver og sekretær for  diverse komiteer, hjelper til med vedlikehold av UH’s nettsider, grafiske profil, utforming av notater, analyser m.m. og svarer på henvendelser vedrørende UH’s politikk.

Viktigste politisk erfaring:

• Medlem av fylkestinget (nåværende) med fast plass i hovedutvalg for utdanning og vara til fylkesutvalget i Vestfold
  • Tidligere medlem av kommunestyret
  • Tidligere leder av Vestfold og Telemark Unge Høyre
  • Unge Høyres Elitekurs med tredjeplass i kullet

Viktigste politiske interesseområder:

• Utdanningspolitikk
  • Helsepolitikk – særlig innenfor rusfeltet og rehabilitering av rusavhengige
  • Skatt- og avgiftspolitikk

Mats har opparbeidet seg mye erfaring i de verv han har og har hatt. Han er ikke redd for å gå løs på nye oppgaver, og har stor interesse for politikk og mennesker. Han er ikke redd for å heve stemmen, fronte saker i media eller å delta i debatter, og han har mye erfaring fra talerstolen.

Mats har bidratt til å få gjennomslag for å få til en satsning på E-sport i kommunen, noe som førte til at flere lag og foreninger satset, noe som igjen førte til at flere organisasjoner kunne tilby elektronisk sport til de som er interessert. Han har også ledet an til gjennomslag innad i UH, både på nasjonalt og regionalt nivå, hvor mange av forslagene er blitt vedtatt på Vestfold og Telemark Høyres årsmøte. Flere av forslagene ble også inkorporert i Vestfold Høyres fylkestingsprogram. De fleste gikk på hvordan man legger opp undervisningsløpet for de videregående skolene med eleven i sentrum.

Mats Flåtten
Født 2001