Bli kjent med
Tove Øygarden

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Tove er selvstendig næringsdrivende siden 2007 og driver sin egen salong på Re-Torvet på Revetal.

Tove har solid og lang politisk erfaring og kompetanse fra mange år i politikken, både i tidligere Re kommune, og nå i Tønsberg kommune etter sammenslåingen med Re.

Viktigste politiske erfaringer:

• Medlem av kommunestyret i Tønsberg kommune (nåværende) og medlem i utvalg for mestring, helse og velferd
  • Ordførerkandidat for Re Høyre 2015
  • Leder og gruppeleder for Re Høyre
  • Utvalgsleder for Helse, Oppvekst og Velferd, og medlem i formannskapet i Re kommune
  • Medlem av fellesnemda for sammenslåingen mellom Tønsberg og Re
  • Medlem av AU (arbeidsutvalget) for Vestfold og Telemark Høyre
  • Høyres Lederskole

Viktigste politiske interesseområder:

• Helse og omsorg, herunder psykisk helse for barn og unge, og ruspolitikk
  • Næringsliv
  • Kultur og idrett

Tove er effektiv, energisk og uredd og har et stort pågangsmot. Hun er tydelig og ærlig, og har evnen til å få folk med seg. Hun bidrar mye i lokalmiljøet der hun bor og er veldig glad i Ramnesbygda si. Tove har to barn og ett barnebarn og trives med å samle familien rundt seg. Glad i fotball og særlig engasjert når favorittlaget gjennom over 40 år Brann spiller. Hun er ikke redd for å fronte også vanskelige saker og er en person som er opptatt av lagspill og omsorg, at sammen får vi til mer enn bare en alene. Tove er heller ikke redd for å fronte saker i media om muligheten byr seg, eller å delta i debatter. Hun har har god erfaring med å tale offentlig.

Tove bidro til å få gjennomslag for å gå ut av en fellesliste med Krf til kommunevalget i 2015, og få gjennomslag i Re Høyre for å fronte et ønske om sammenslåing med Tønsberg i 2020. Her var alle andre partier i Re mer eller mindre tause, mens Re Høyre med Tove i front var tydelige i sitt retningsvalg for sammenslåingen.

Fram mot valget mener Tove det er viktig å synliggjøre utenforskap og arbeidsledighet, særlig blant unge i Vestfold. Det må jobbes for å få ned helsekøene. Det er behov for fornybar energi og et jernbanenett som fungerer for hele fylket, ikke minst en «Ren Oslofjord».

Tove Øygarden
Født 1964