Vi tror på Fredrikstad

Kommune- og fylkestingsvalget nærmer seg. Her har du gode grunner til hvorfor du bør stemme Høyre til høsten!

Dette skal Fredrikstad Høyre jobbe for de neste årene:

• Reduserte anleggskostnader ved veiutbygging for å holde bomkostnader nede.
  • Fredrikstad-skolen skal være landets beste!
  • Gjøre forsøk med barnehage på kveldstid for foreldre som jobber skift. Forutsetningen er at barna ikke skal ha høyere timeantall enn i barnehager med «normal» åpningstid.
  • Eiendomsskatten i Fredrikstad skal ned!
  • Nytt næringsområde bør utvikles ved Tofteberg. Som en del av dette er det viktig å realisere ny bro over Glomma fra Torp til Omberg, med effektiv forbindelse videre til Solli.
  • Vurdere skoleveiene i kommunen, og øke tilskuddene for at barna skal ha en trygg og god skolevei.
  • En arealplan som fokuserer på hele kommunen, og ikke bare sentrum.
  • Vi vil satse på byutvikling, hvor vi blant annet vil fokusere på bevaring av trehusmiljøer.
  • Fredrikstad Høyre vil støtte arbeidet med å gjenåpne Moss Lufthavn Rygge.
  • Verdsetting av frivillighet og sosialt entreprenørskap.
  • Legge til rette for økt bruk av byfergene. Vi ønsker å utrede flere avgangssteder og utvide driftstid inkludert mulighet for nattferge.
  • Sørge for at ny bro over Glomma fra Omberg til Torp må realiseres snarest. Samtidig må fylkesvei 112 langs Visterflo rustes opp for å gi en mest mulig effektiv forbindelse til E6 nordover.
  • Legge til rette for ytterligere utvikling av sykkelløyper, vandrestier og skiløyper. Disse bør gjøres attraktive med benker, søppelkasser, informasjonsskilt mv.
  • Ha et sterkere regionalt samarbeid gjennom vannområdet Glomma Sør for å forbedre vannkvaliteten, slik at vannkvaliteten sikres for byens innbyggere og at det biologiske mangfoldet ivaretas.

Vi tror på Norge

Høyre vil ha ja-kommuner som bidrar til grønn utvikling, optimisme og lokale arbeidsplasser. Vi vil ha en skole med kunnskap, der elevene mestrer hverdagen. Vi må hjelpe de elevene som blir hengende etter, satse på lærerne og sørge for at barna trives. Alle barn skal ha like muligheter, uansett bakgrunn.

Vi vil ha en eldreomsorg med mer aktivitet, der færre er ensomme og flere kan bo hjemme så lenge de ønsker. Vi er mest opptatt av god kvalitet og at du får velge selv. Andre er mest opptatt av hvem som skal gjøre jobben.

Høyre ser etter løsninger, der andre ser problemer. Vi tror på Norge. Stem Høyre.

Vi håper du vil stemme Høyre når valgdagen kommer, 9. september! Har du spørsmål om Høyre og vår politikk? Da er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss, for eksempel via Facebook.

Godt valg!

Les også: