Gratulerer!

Gran Høyre er stolte over at Kari-Anne Jønnes har fått en plass på Opplandsbenken og Stortinget de neste fire årene.

Det ble med god margin at Kari-Anne sikret Høyres mandat for Oppland valgkrets, med 12,5 % av stemmene. Det har denne positive jenta fra Bleiken og Gran virkelig fortjent. Hun har virkelig jobbet hardt for det, og som hun selv sa det i intervju med NRK Innlandet, så var dette året en hard måte å søke jobb på. Gran Høyre er stolte over å kunne gratulere Kari-Anne!

Gran best

Ikke uventet skiltet Gran kommunes velgere med det beste resultatet for Høyre i Oppland med 17,2 %. Riktignok er det en nedgang fra valget for fire år siden, men mindre enn nedgangen for landet sett under ett.

Vi registrerer at valgkretsen er blitt blåere i sør enn midtre og nordre del. Valdres- og Totenkommunene, sammen med Lillehammer, fikk gode Høyre-resultater. Det er med andre ord grunn til å være stolt over oppslutningen om Høyre i Gran kommune. Samtidig ser vi på dette som en stor utfordring i neste stortingsperiode og fremover mot kommunevalget i 2023.