Bli kjent med Natalie

Gruppeleder Natalie Hermanstad

Jeg elsker Horten!

Som gruppeleder er min visjon å skape en kommune med trygge og forutsigbare rammer for alle innbyggerne. Det viktigste vi må ta tak i er kommunens økonomi. I løpet av de siste åtte årene har gjelden til kommunen økt fra én til over tre milliarder kroner. En måte å løse de økonomiske utfordringene på er å øke antall innbyggere i Horten.

Det som gjør en kommune attraktiv er først og fremst trygge og forutsigbare rammer. Jeg vil sikre at vi har gode og bærekraftige tjenester som drives så effektivt som mulig. Det er et ansvar å forvalte fellesskapets midler, et ansvar Høyre alltid har satt høyt. For Høyre er det helt sentralt å tenke på borgernes private økonomi, men også sørge for at kommunen får en sunn økonomi slik at vi kan gjøre kommunen vår enda bedre å bo i.

Vi må kanskje ta noen valg som ikke er lette. Da må jeg sørge for at jeg, og resten av laget mitt i Horten Høyre, er gode lagspillere som hører på andres meninger og innspill slik at vi fører en politikk basert på kunnskap og innsikt. Jeg må sørge for at vi er tydelige, at vi kommuniserer godt og skaper trygghet for Hortens innbyggere. Vi må kommunisere hva vi gjør og hvorfor vi gjør det.

De økonomiske utfordringene vil gjøre det utfordrende å ta over stafettpinnen. Handlingsrommet for investeringer er begrenset, og vi må jobbe for å få mer igjen for pengene innbyggerne betaler i skatt slik at vi forhåpentligvis slipper å gjøre det dyrere å bo her.

Sammen med næringslivet, frivilligheten, kommunen og alle de andre folkevalgte vil jeg jobbe for at flere ser at mulighetene finnes akkurat her; i fantastiske Horten.

5 gode grunner til å stemme Høyre i Horten

I løpet av de siste åtte årene har Horten Kommunes gjeld økt fra én milliard til over tre. Høyre vil løse disse utfordringene, og det må vi gjøre nå.