Endelig flertall for Høyres forslag

Lillestrøm Høyre har helt siden vi het Skedsmo Høyre ment at kommunen må se på utvidelse av heldøgns omsorgsplasser i takt med at flere eldre vil trenge denne tjenesten.

Behovsplanen for helse og mestring som ble vedtatt i siste kommunestyremøte viser at det blir flere eldre som vil trenge kommunens tjenester årene som kommer. Hvis prognosene som legges til grunn i behovsplanen stemmer, så vil det bli flere av alt. Flere demente som vil trenge omsorg, flere med sammensatte diagnoser som vil trenge omsorg og flere veldig syke personer i vår kommune.

Derfor har Høyre ment at vi må ruste oss for framtiden også når det gjelder heldøgns omsorg. Det er viktig å få på plass steder i kommunen hvor de som ikke kan eller klarer og ikke vil bo hjemme skal få et godt tilbud.

Vi fremmet derfor et forslag i forbindelse med behovsplanen, og fikk endelig flertall for at det skal komme en sak til oss politikere som beskriver dimensjonering og lokalisering for framtidige heldøgns omsorgsplasser.

Endelig var det flere politiske partier som så at nå må vi ha flere tanker i hodet samtidig og også sørge for at de aller sykeste får et godt tilbud.

Nå ser vi fram til den politiske behandlingen av denne saken til høsten etter valget. For det betyr nemlig noe for deg som innbygger hvem som styrer kommunen du bor i.