Inkludering et felles ansvar!

Vi har alle ett ansvar for å ta imot nye mennesker som kommer til vår kommune.

Det spiller ingen rolle hvor du som kommer til vår kommune er fra. Om du er fra ett annet land eller fra en annen kommune, så skal du tas like godt imot. Det som er viktig, er at i utgangspunktet så er alle som flytter til Lillestrøm et unikt enkeltmenneske, som skal bli en del av fellesskapet.

Samhandling mellom forskjellige sektorer og frivilligheten er nøkkelen til å få dette til. Skole, helse, kultur og frivillige kan i fellesskap skape en arena som gjør det mulig å ta imot nye mennesker på en god måte. Det første de fleste, som kommer til vår kommune møter er forskjellige former for kultur, idrett eller foreningsarbeid, derfor er det viktig å styrke innsatsen på dette område.

Lillestrøm Høyre vil legge til rette for å få dette til, gjennom økt bruk av gratis lokaler på skolene, styrke tilskuddsordningene til idretten, lag og foreninger og flere møteplasser. For oss er det viktig med en god bibliotekstruktur, fritidsklubber og andre naturlige møteplasser i hele kommunen.

For å synliggjøre behovene og hva som må til, så er det viktig at vi får på plass en arena for idémyldring mellom det offentlige og de frivillige i vår kommune. Lillestrøm Høyre vil arbeide med å få dette på plass i den neste fireårsperioden. For å få Lillestrøm kommune til å bli en mer inkluderende kommune, så må alle gode krefter spille på samme lag.

Jan Petter Myrvold, listekandidat Lillestrøm Høyre, Skedsmokorset