Nødvendig med et vaktskifte i Lillestrøm!

Arbeiderpartiets Yngve Lofthus Teigen forsøker i ett innlegg i RB 28. april å tegne et glansbilde av hvordan han og resten av Ap har styrt Lillestrøm kommune de fire siste årene som om det ikke finnes alternative måter å styre en kommune på. Han angriper i kjent Ap-stil alt det han mener Høyre vil gjøre og ikke gjøre, istedenfor å snakke om Arbeiderpartiets egen politikk.

Overskriften er «Velferd eller skattekutt». Det interessante med den overskriften er at Arbeiderpartiet og Lofthus Teigen tror at om man kutter skatter og avgifter, for det Ap gikk til valg på sist, for «vanlige folk», så blir det mindre velferd. Det er ikke sant, og er et forsøk på å lure velgerne til å tro at om du får lavere skatter og avgifter, og får litt mer penger å rutte med så får ikke bestemor den hjelpen hun trenger når hun har behov for det. Med Høyres løsninger får folk velge sjøl, og det er enkeltmennesket som er viktig ikke systemet og kommunen som Arbeiderpartiet og Lofthus Teigen er mest opptatt av.

Høyre er opptatt av at du som innbygger sjøl skal velge hvordan du vil ha det i livet ditt. Det betyr at om din bestemor vil bo hjemme, så skal hun få lov til det, vil bestemor bo i et bofellesskap med andre så skal hun få lov til det. Høyres politikk handler om at den enkelte selv skal få velge, og at det ikke er avgjørende om det er kommunen, ideelle eller private som driver tjenestene. Kvaliteten i tjenestetilbudet er viktigere for oss enn at det kun er kommunen som kan tilby tjenester til innbyggerne. Lillestrøm Høyre vil etablere aldersvennlige boformer i samspill med ideelle, frivilligheten og det private for å sikre gode tilbud til bestemoren til Lofthus Teigen.

La oss se på hvordan det står til i noen av velferdsområdene i Lillestrøm kommune Lofthus Teigen:

– Det er rekordlange ventelister for fysioterapibehandling i Lillestrøm kommune. Dette koster kommunen og samfunnet millioner av kroner hvert år. Jo lenger man er borte fra jobb, jo mer koster det storsamfunnet.

– Det er rekordlange køer for terapibasseng behandling. Det betyr at mange som kunne ha fungert uten kommunens tjenester, er avhengige av dem for å kunne leve i hverdagen. Med bedre tilbud, ville dette spart kommunen for store utgifter hvert eneste år.

Dette har ikke Arbeiderpartiet løftet en finger for å gjøre noe med på sin vakt i kommunen.

Spørsmålet du som innbygger må stille deg er om det har blitt kortere køer for å få fysioterapibehandling eller kommet flere varmtvannsbasseng som så mange står på venteliste for å bruke, med Arbeiderpartiet ved roret? Svaret er enkelt og kort; nei!

Det er viktig med et vaktskifte i kommunen nå, det finnes nemlig andre partier som kan lede Lillestrøm kommune på en utmerket måte. Høyre er da det beste alternativet.

Det betyr noe for deg som innbygger hvem som styrer kommunen du bor i!

Glenn Due-Sørensen, listekandidat, Lillestrøm Høyre