Arbeidet for et bedre Melhus fortsetter

I høstens første kommunestyremøte fortsatte arbeidet for å skape et trygt, varmt og grønt lokalsamfunn. Sammen kan vi skape en bedre framtid for Melhus.

Det er nemlig mange ting å glede seg over fra dette kommunestyremøtet.

Det kommer ny Gimse skole

Arbeidet med ny Gimse skole går framover, for å skape en god arena for lek, læring og trivsel, gjennom vedtak om plassering av ny skole.

Høyre har både nasjonalt og lokalt gjennomført et løft for etter- og videreutdanning av lærere. Det gir bedre og mer variert undervisning, og er bra for både lærere og elever. Nå gjennomfører vi et løft for tidlig innsats, slik at ingen barn blir hengende etter. Alle barn skal få mulighet til å strekke seg etter sine drømmer og ambisjoner. Slik har vi sørget for bedre innhold i skolen. Men vi må også sørge for gode skolebygg, for det er bygget som setter rammene for opplæringen. Gimse skole har stort behov for utskifting, og det er derfor viktig at arbeidet fortsetter framover.

– Ny Gimse skole vil åpne fantastiske muligheter – for elevene, for de ansatte, og for hele lokalsamfunnet rundt. Jeg gleder meg til vi kan åpne ny Gimse skole, forhåpentligvis i 2022. Ny skole er sårt tiltrengt, og vil bli et viktig bygg for hele lokalsamfunnet, sier Marius Krogstad Aune.

Flere boliger og utvikling i hele Melhus

Arbeidet med flere boliger og utvikling i hele Melhus går framover, gjennom vedtak av reguleringsplan for gang- og sykkelvei til Hermanstad og reguleringsplan for boliger på Lundamo.

Høyre har arbeidet lenge for å få på plass gang- og sykkelvei til Hermanstad, for å gjøre det mulig å bygge boliger i et område det ligger godt til rette for det. Det er få konflikter i området, og det vil være ledig skolekapasitet på Kvål. Derfor har vi samarbeidet med våre politikere på fylket for å sikre rask realisering av prosjektet. Nå er vi på god vei til å få det til.

Holder orden i økonomien

Arbeidet med å holde kostnadene nede og orden i økonomien fortsetter framover, gjennom forvaltningsrevisjon på kostnadskontroll og økonomistyring, slik at vi har råd til framtidas investeringer og velferd. Det skal i denne gjennomgangen spesielt være fokus på prosesser ved byggeprosjekter og på sjølkostområdene teknisk infrastruktur.

– Det er viktigere enn noen gang å ha full kontroll ut fra den store aktiviteten i Melhus. Det er tross alt innbyggerne som skal betale regninga. Vi må se på om det er smartere måter å jobbe på, sier varaordfører Stine Estenstad til Trønderbladet.

Det ble også behandlet saker om hvordan folk skal kunne bo hjemme lenger, redusere forbruket og forsøplinga av plast i Melhus, og sikre godt bredbånd til hele Melhus.

Blir du med på å skape en bedre framtid for Melhus? Bli medlem i dag!