Godt årsmøte gjennomført: – Vi har startet på veien til valgseier

Både godt oppmøte og god stemning under Melhus Høyres årsmøte 2022, som ble gjennomført i går, 3. november 2022.

Både nye og gamle medlemmer dukket opp på Melhus Høyres årsmøte, 3. november 2022.

Det var stort engasjement og mange til stede på gårsdagens årsmøte i Melhus Høyre, som ble avholdt i Gimse Idrettslags nye klubbhus på Norgeshus Arena (Brekkåsen stadion). Antall møtende medlemmer med stemmerett var 20.

– Det er gøy at så mange medlemmer møter opp og deltar på årsmøtet, det lover utrolig godt for den viktige tiden vi nå går inn i fram mot lokalvalget neste høst. Vi har definitivt startet på veien til valgseier, sier Marius Krogstad Aune, leder av Melhus Høyre.

Blant sakene som ble behandlet var årsberetning fra foreningsstyret, rapport fra kommunestyregruppa og regnskap for 2021.

Nytt foreningsstyre i Melhus Høyre

Styret i Melhus Høyre for 2022/23: f.v. Lars Svanholm, Morten Wehn, Kristin Kvaal Berg, Astrid Gauslaa (bak), Nina Andreassen, Stine Estenstad, Mikal Kvaal og Marius Krogstad Aune.

I tillegg ble nytt styre valgt, som nå har følgende sammensetning:

• Leder: Marius Krogstad Aune – gjenvalgt
  • Nestleder: Lars Svanholm – ny
  • Styremedlem: Kristin Kvaal Berg – ny
  • Astrid Gauslaa Wehn (styremedlem) – ikke på valg
  • Stine Estenstad (styremedlem)– ikke på valg
  • Første vara til styret: Nina Andreassen – ny
  • Ragnar Vigdal (andre vara til styret) – ikke på valg
  • Morten Wehn (kasserer)– ikke på valg
  • Revisor (for to år): Alf Gauslaa – gjenvalg

Sammen gjør vi Melhus bedre

– Tusen takk for fornyet tillit! Et nytt år som leder for Melhus Høyre blir utrolig spennende. Aller mest fordi vi nå går inn i et valgår. Vi skal styrke organisasjonen og gjøre den klar for valgkampen, finne løsninger på Melhus’ utfordringer og utforme politikken vi skal gå til valg på, og velge kandidatene som stiller til valg for Høyre. Jeg er helt sikker på at hele styret gleder seg til å jobbe videre det neste året, det blir gøy og interessant, sier Marius Krogstad Aune.

Valget neste år handler om hvem som skal lede Melhus framover. Vi lever i usikre tider som også påvirker oss lokalt. Da trengs et sterkt Høyre, som tar ansvar for helheten og utvikler kommunen vår videre.

Marius Krogstad Aune

Leder, Melhus Høyre

Ordførerkandidat Stine Estenstad er tydelig på hva som blir viktige saker for Melhus Høyre framover:

– Vi må bygge flere familieboliger, styrke næringslivet og satse på kunnskap og mestring for å heve kvaliteten i velferdstjenestene. Høyre skal jobbe for å løse viktige oppgaver i dag og gjøre Melhus forberedt på framtida, sier Estenstad.

– Melhus skal være en kommune med frihet, trygghet og muligheter for alle. Vi skal trygt gjennom usikre tider. Og sammen gjør vi Melhus bedre. Jeg er klar for videre engasjement og innsats – tusen takk for tilliten, sier Aune.

Gratulasjon til Per Dolmseth

Foreningsleder Marius Krogstad Aune takket og gratulerte Per Dolmseth.

Per Dolmseth har hatt mange verv og roller for Melhus Høyre gjennom en rekke med år, og fylte tidligere i høst 80 år. Det ble naturligvis markert ved overrekkelse av blomsterbukett under årsmøtet.

– Tusen takk for solid innsats for Melhus Høyre gjennom mange år og fortsatt i dag, sier foreningsleder Marius Krogstad Aune.

Per Dolmseth (i midten), her flankert av lokallagsleder Marius Krogstad Aune og ordførerkandidat Stine Estenstad, fikk under årsmøtet blomster i anledning sin 80-årsdag nylig.

Sammen gjør vi Melhus bedre

Melhus skal være en kommune med muligheter for alle. Din bakgrunn skal ikke ha noe å si for hvilke muligheter du har i Melhus. Derfor skal vi ha gode velferdstjenester, flere jobber og attraktive lokalsamfunn i hele Melhus.

Enig? Bli medlem av Melhus Høyre i dag!