Guro Angell Gimse valgt til tredjekandidat

Stortingsrepresentant Guro Angell Gimse fra Melhus er valgt til tredjekandidat til stortingsvalget for Høyre i Sør-Trøndelag.

Foto: Guro Angell Gimse med en blomsterbukett i hånda, på scenen etter å ha blitt valgt på nominasjonsmøtet.
Guro Angell Gimse er valgt til tredjekandidat på stortingslista.

Guro Angell Gimse ble lørdag 24. oktober 2020 valgt til tredjeplassen på Sør-Trøndelag Høyre sin liste til Stortinget for perioden 2021 til 2025. Hun er for tiden både stortingsrepresentant, landbrukspolitisk talsperson og leder av Høyres kvinneforum.

Foto: Christian Ingebrigtsen, leder av nominasjonskomiteen, står på scenen når han presenterer komiteens innstilling.
Christian Ingebrigtsen, fra Melhus, leder av nominasjonskomiteen, presenterer komiteens innstilling.

Siden 2017 har Guro vært fast møtende vara for Linda Hofstad Helleland mens hun har vært statsråd, med unntak av ett år som statssekretær i Arbeids- og sosialdepartementet i 2019. Guro er nå medlem av Stortingets næringskomité, og har tidligere vært medlem av justiskomiteen. Hun har tidligere vært leder for Melhus Høyre, kommunestyrerepresentant og gruppeleder for Melhus Høyre, og hun har vært fylkestingsrepresentant.

Guro er utdannet politi og hadde før hun engasjerte seg i politikken ulike roller i politiet gjennom til sammen 17 år. Blant annet jobbet har hun med håndtering av vold i nære relasjoner. Det har hun også jobbet med som prosjektleder i Konfliktrådet i Trøndelag. Guro eier og driver gården Gimsan i Melhus.

Foto: Toppkandidatene på scenen.
F.v. Linda Hofstad Helleland (1.), Dag Willmann (5.), Mari Holm Lønseth (2.), Guro Angell Gimse (3.) og Jan Grønningen (4.).

– Takk for tilliten! Med et fantastisk lag skal vi jobbe døgnet rundt for at Erna blir statsminister for en tredje periode, sier Guro i en kommentar etter at hun ble valgt.

Stortingsvalget 13. september 2021 avgjør om vi fortsatt vil ha en Melhusbygg på Tinget. Stem Høyre!

Bli med!

Høyre mener vi må skape mer og inkludere flere, sikre pasientens helsetjeneste og ha kunnskap i skolen. Vi vil ha en Melhusbygg på Stortinget og Erna som statsminister. Blir du med på laget? Bli medlem!