Informasjon om nominasjonsprosessen i Melhus Høyre

Melhus Høyre er i gang med nominasjonsprosessen fram mot kommunestyrevalget i 2023. Her finner du mer informasjon om denne viktige prosessen.

Bilde fra nominasjonsmøtet i 2018.

Som sist skal Melhus Høyre også i år gjennomføre en todelt nominasjonsprosess. Dette innebærer at ordførerkandidat velges på et nominasjonsmøte før resten av lista velges på et senere nominasjonsmøte.

Det er fastsatt følgende datoer for de to nominasjonsmøtene:

• Torsdag 29. september 2022 kl. 19: Nominasjonsmøte for valg av ordførerkandidat
  • Torsdag 5. januar 2023 kl. 19: Nominasjonsmøte for valg av resten av lista

Mer informasjon om sted, program og nominasjonskomiteens innstilling sendes ut i forkant av møtene.

Nominasjonskomiteen

Melhus Høyres nominasjonskomité er i gang med sitt arbeid og har følgende sammensetning:

• Mikal Kvaal (leder)
  • Guro Angell Gimse
  • Jan Owesen
  • Kristin Kvaal Berg
  • Per Dolmseth
  • Cato Sannes
  • Kirsti Nygård Hårstad
  • Tove Børseth

Send inn forslag til kandidater

Melhus Høyre kjører en åpen nominasjonsprosess. Det betyr at vi er svært interessert i innspill til kandidater fra medlemmer og øvrige innbyggere. Du kan sende inn forslag til kandidater enten gjennom skjemaet på kandidat.hoyre.no eller direkte til mikalkvaal@gmail.com.

Mer informasjon om nominasjonsprosessen

Nominasjon til kommunestyrevalget er en av Melhus Høyres aller viktigste oppgaver. Hvert fjerde år skal vi finne laget som skal vinne valget og drive frem god Høyrepolitikk i kommende periode.

Hele nominasjonsprosessen skal ende med en rangert liste over navn på personer som ønsker å stille til valg for Høyre i Melhus. Nominasjonskomiteens innstilling til henholdsvis ordførerkandidat og liste vil foreligge og offentliggjøres senest 14 dager før hvert nominasjonsmøte.

Det er nominasjonsmøtene som til slutt vedtar henholdsvis ordførerkandidat og det endelige listeforslaget. For å ha stemmerett der må man ha vært medlem i minst fire uker og ha betalt kontingent til foreningen eller til en av sideorganisasjonene, og i tillegg ha stemmerett ved kommunestyrevalget i Melhus i 2023.

Nominasjonsprosessen legger grunnlaget for valgseier neste år. Du inviteres nå til å delta i denne viktige prosessen. Enten du selv vil stå på listen eller komme med forslag til kandidater, delta aktivt i valgkampen eller gi oss et bidrag for å sikre valgseier – alt settes pris på for å sikre at Høyre gjør et godt valg i Melhus. Takk!