Klar for fire nye år

Melhus Høyres kommunestyregruppe er klar for å fortsatt jobbe for deg og for Melhus framover!

Høyres kommunestyregruppe for perioden 2019–2023 består av Stine Estenstad, Marte Olden Jakobsen, Mikal Kvaal og Morten Wehn. Stine Estenstad fortsetter som varaordfører, Mikal Kvaal fortsetter som leder for teknikk- og miljøutvalget, og Morten Wehn blir gruppeleder. Med seg på laget har de Svein Evjen, Ragnar Vigdal, Marius Krogstad Aune, Stein Eidsmo Hova, Lars Erik Svanholm, Kristin Johanne Åmot og Kirsti Nygård Hårstad som varamedlemmer.

— I dag hadde vi konstituerende kommunestyre for ny valgperiode. Jeg ble valgt som varaordfører i ny periode og vil takke for tilliten. Sammen med flinke Høyre-folk i kommunestyre og utvalg, vil gruppa fortsatt jobbe for at Melhus skal være en god kommune å bo og leve livene sine i! sier Stine Estenstad.

Høyre har signert avtale om politisk samarbeid med Senterpartiet og Melhuslista. Sammen skal vi bygge Melhus videre de neste fire årene. Vi skal fornye, forenkle og forbedre Melhus – for å skape en kommune med muligheter for alle.

Blir du med oss på veien videre? Bli medlem av Melhus Høyre i dag

Fordeling i komiteer og utvalg

Høyres representasjon fordeler seg slik (tall i parentes angir plassering på felles varaliste for posisjonen):

• I formannskapet sitter varaordfører Stine Estenstad, med Morten Wehn (1.) og Marte Olden Jakobsen (5.) med som varaer
  • I utvalg for teknikk og miljø er Mikal Kvaal leder og Marte Olden Jakobsen fast medlem, med Lars Svanholm (4.) som vara
  • I utvalg for helse, oppvekst og kultur er Ragnar Vigdal fast medlem, med Marius Krogstad Aune (3.) og Astrid Gauslaa Wehn (7.) som vara
  • I kontrollutvalget er Svein Evjen og Kirsti Hårstad faste medlemmer
  • I administrasjonsutvalget er Stine Estenstad leder, med Morten Wehn som personlig vara

I tillegg er folkevalgte fra Høyre også oppnevnt som representanter og vararepresentanter i andre komiteer, råd og utvalg, og til representantskap i interkommunale selskap, som ikke er listet opp her