Vil ha gode skoler og barnehager

Derfor ønsker vi mer kunnskap om skoler, barnehager og SFO i Melhus.

Melhus kommunestyre vedtok i sist møte at man ønsker en bred gjennomgang av og et bredt kunnskapsgrunnlag om oppvekstsektoren i Melhus, som inkluderer både barnehage, skole og SFO. Høyre, Senterpartiet og Melhuslista vil at en ekstern konsulent skal gå gjennom og se på oppvekstsektoren, slik som Agenda Kaupang tidligere har gått gjennom eldreomsorgen i Melhus.

— Dette handler om å sikre at vi har gode skoler, barnehager og SFO-tilbud for barna våre. Å sikre alle barn og unge en god oppvekst er noe av det viktigste kommunen jobber med. En god barndom varer livet ut, sier varaordfører Stine Estenstad (H).

For å ta gode beslutninger og utvikle kommunens velferdstjenester videre, er det viktig å ha oppdatert kunnskap, mener Estenstad.

— I politiske debatter er det tydelig hva vi politikere kjenner best til. Det er primært eldreomsorgen, fordi det er på det feltet at vi har hatt en slik utredning tidligere. Det er bra, og nå bør vi gjøre det samme med oppvekstsektoren, sier Estenstad.

Utredninga vil bli gjennomført i løpet av de nærmeste årene, og vil vise hva Melhus kommune er god på og hva som kan forbedres innen barnehage og skole.

Les mer om vår politikk for en trygg oppvekst for alle barn