Anne Mette Gangsøy er Høyres ordførerkandidat

Valg av ordførerkandidat viser hvem vi ønsker skal lede valgkampen frem mot kommunevalget og et politisk lederskifte i 2023. Notodden Høyre har hatt en grundig nominasjonsprosess, og har enstemmig valgt Anne Mette Gangsøy som ordførerkandidat for 2023.

Bilder av Anne Mette
Gruppeleder, Tonje H. Brokke, Ordførerkandidat Anne Mette Gangsøy og Leder av Notodden Høyre, Roger Heimdal.

Anne Mette har akkurat flyttet tilbake til hjembyen etter to år som direktør i Nuuk, ved Nordens institutt i Grønland. Hun er for mange kjent som tidligere rektor ved Notodden mangfolds- og læringssenter, og er nå nyansatt rektor ved Heddal Ungdomsskole.

Nominasjonskomiteen har særlig lagt vekt på Anne Mettes lange erfaring med politisk styrte organisasjoner, hennes engasjement for å legge til rette for kreativitet og finne nye løsninger på gamle utfordringer, samt hennes ønske om å gjøre en forskjell for den enkelte i kommunen vår. Hun arbeider tverrfaglig og tverrpolitisk for å finne gode løsninger for Notodden kommune.

Tusen takk for tilliten! Jeg gleder meg til å arbeide sammen med resten av laget for et lokalsamfunn hvor det er godt å bo og leve. Et lokalsamfunn hvor man kan finne sin drømmejobb, skape sin egen arbeidsplass, eller på en enkel måte pendle til den jobben man ønsker, sier Anne Mette engasjert.

Notodden Høyres gruppeleder og ordførerkandidat i 2019, Tonje Harbek Brokke, er glad for at Anne Mette takket ja. Tonje valgte denne gang å takke nei til en nominasjon som ordførerkandidat i 2023.

– Jeg er i innspurten på en mastergrad i pedagogikk/utdanningsledelse ved siden av full jobb. Jeg er veldig glad for at Anne Mette har takket ja til å være vår ordførerkandidat. Hun har et brennende engasjement for at Notodden skal være et godt, nært og sterkt lokalsamfunn hvor det både skal være godt å bo og godt å jobbe, og vil arbeide for å fremme Høyres politikk i kommunen vår. Jeg gleder meg både til valgkamp og til videre arbeid med politikk og politikkutvikling sammen med Anne Mette og resten av det gode laget vi har i Notodden Høyre, sier Tonje som fortsatt vil være en sentral person i Notodden Høyres kommunestyregruppe.

Roger Heimdal, leder av Notodden Høyre, overrakte blomster og hjerter og oppfordret den nyvalgte ordførerkandidaten til å ta styring i programprosessen og være med på å bygge et godt og sterkt lag til kommunevalget.

-Valg vinnes ikke alene, det skal vi gjøre sammen som et lag – og med deg som kaptein gleder jeg meg til valgkamp, sa Roger til Anne Mette i sin tale.

Notodden kommune trenger flere innbyggere og fornøyde innbyggere. Innbyggere som vil bo, jobbe og skape arbeidsplasser her. Det vil vi i Notodden Høyre legge til rette for gjennom tett samarbeid med alle parter, en bærekraftig økonomistyring, fortgang i beslutninger og planarbeid, lytte til den enkelte borger og ta ombudsrollen på alvor – både for enkeltpersoner og for næringslivet.

Vi ser fram til kommunevalget i 2023!