Byrådet ønsket god tur til Paris!

Bård Folke Fredriksen Oslo - Paris

Torsdag morgen gikk startskuddet for sykkelrittet Oslo-Paris for første gang. Byrådslederens stedfortreder denne ferieuken, Bård Folke Fredriksen, ønsket deltakerne god tur.

Byutviklingsbyråd Bård Folke Fredriksen, var for anledningen utstyrt med bart, baguette og alpelue, vinket de litt over gjennomsnittet spreke syklistene av gårde torsdag morgen.

– Stadig flere velger sykkel som fremkomstmiddelet i Oslo. Det er både et sunt og fornuftig valg. At deltakerne tar turen helt frem til Paris er utrolig imponerende, sier Folke Fredriksen og ønsket deltagerne lykke til.

Norges svar på Tour de France arrangeres av foreningen Sykkelopplevelser og 21 spreke syklister skal sykle Oslo-Paris. Etter å ha syklet 1650 kilometer gjennom Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike ankommer de Champs Elysse 19. juli, samme sted som den 100. utgaven av Tour de France avsluttes to dager senere. Overskuddet fra turen doneres til Norges Røde Kors’ hjelpekorps.

– Jeg må si at jeg er imponert over innsatsen som er lagt ned i forkant, og håper at rytterne får en fantastisk fin tur.

Om byråden selv fikk lyst til å delta og planlegger å settes seg på sykkelen neste år vites ikke. Oslo Høyre ønsker uansett alle rytterne en fantastisk tur gjennom Europa!

Foto: Sara Wilsgaard