Forsommerkampanjen

For Høyre er livskvalitet, verdighet og valgfrihet for syke og pleietrengende det viktigste. Foto: colourbox.com

Solli Plass Foto: Hans Kristian Thorbjørnsen

Det er i juni alt skjer i Oslo

Frogner er intet unntak i så måte – strategien for forsommerkampanjen er å være der det skjer når det skjer. Frogner Høyre legger derfor sine arrangementer i nærheten av andre store arrangementer som trekker mange tusen mennesker til vår bydel.

Det meste skjer akkurat nå! De siste ukene i juni – så programmet fremover er tett, men morsomt.

Alle disse aksjonene er lette å delta på for deg som ikke har stått så mye på stand før også. Kom gjerne du som er helt ny også, og bli kjent med oss.

10. juni Foo Fighters spilBler på Telenor Arena
Bussene går fra Abelhaugen ved Nationaltheatret og der er vi og deler ut Fabianvann og flyers

En enkel og effektiv aksjone og køene er lange, så folk har tid til oss.
Møt opp utenfor Høyres Hus.
Aksjon varer fra  klokken 17-1900
Påmelding til stand her

11. juni Bislett Games går av stablen for 50. gang i Oslo
Vi har egne flotte idrettsflyers og står utenfor Bislett Stadion sammen med St. Hanshaugen Høyre
Møt opp ved på Hjørnet ved trikken ved Theresesgate på nordsiden av rundkjøringen – ved en av Oslos siste telefonkiosker.

Aksjonen varer fra klokken 17-1900 og avrundes i tide for deg som vil inn på stadion og se Henrik Ingebrigtsen løpe Dream Mile.  Bislett Games pleier ikke å bli utsolgt og litt ut på ettermiddagen/kvelden pleier det å gå an å kjøpe svært rimelige billetter i døren.
Program for Bislett Games 2015 finner du her
Påmedling til stand her

12. juni Færderseilasen fra Oslo til Horten starter rett foran Oslo Rådhus
Over 100 båter er påmeldte ti Færdern i år og det er fantastisk å se båtene seile ut Oslofjorden. Starten på Færderseilasen er en del av seilefestivalen Oslo Raceweek som har et omfattende program også på land. Det blir garantert mye mennesker. Vi arrangerer vandreraksjon på Rådhusplassen og Aker Brygge. Tradisjonen tro avslutter vi aksjonen med reker og hvitvin et sted på bryggen.
Aksjonen varer fra klokken 1600-1800
Oppmøte foran Oslo Rådhus.
Påmelding til Færderaksjonen her

13. juni Norwegian Wood
Norwegian Wood er en av de største kulturbegivenhetene i Frogner Bydel og et fint sted for oss å nå et stort publikum. Lørdag 15. juni har vi stand i krysset Frognerveien/Middelthunsgate.
Vi har satt opp to vakter:
Vakt 1. 15-1700
Vakt 2. 17.1900
Påmelding til Norwegian Wood-stand her

havnepromonade

14. juni – Havnelangs og åpningen av havnepromonaden på en gang
Åpningen av den midlertidige traséen til den ni kilometer lange havnepromonaden fra Frognerkilen til Sjursøya og arrangementet Havnelangs foregår på samme dag. Store deler av Fjordbyen ligger i Frogner bydel, Aker Brygge, Tjuvholmen, Frognerstranda og ikke minst Filipstad som er det neste store byutviklingsprosjektet når det gjelder Fjordbyen og som er svært spennende og viktig for alle oss i bydelen. Ikke minst er det gledelig er det at deler av E18 er planlagt lagt under lokk.

Det er noen år igjen til nye Filipstad er ferdig, ,en allerede i år er Filipstad blitt mer tilgjengelig for befolkningen med en flott treningspark som åpner for hele byens befolkning utenfor Skur 13 også kjent som Pushwagnerskuret søndag 14. juni.

Erlend fra Oslo Havn presenterer dagens video! Hva skjer på Skur 13/Pushwagnerskuret på Filipstad? Det får du vite mer om her!

Posted by Havnepromenaden i Oslo – Oslo kommune on Monday, June 8, 2015

Frogner Høyre skal selvsagt være til stede for å feire Havnepromonaden og Fjordbyen. Dagen gir oss en unik anledning til å møte velgere på Filipstad! Havnepromonaden vil også bli koblet sammen med kyststien på Bygdøy. Første spandetak på del to av kyststien fra Frognerkilen til Oscarshall er allerede tatt.

Frogner bydel er i ferd med å åpne seg mot fjorden for alvor. Dette skal vi i Frogner Høyre selvsagt feire. Idéen om Fjordbyen hadde sin spede begynnelse i Frogner Høyre med nettopp Filipstad i fokus. Oslo Høyre vedtok 1999 å sats på å bygge ut Fjordbyen.

Vi håper at veldig mange av dere vil bli med på denne viktige markeringen for Oslo og Frogner Høyre.
Aksjonen går av stablen fra kl. 1200-1600.
Vi har satt opp to vakter:
Vakt 1. 12-1400
Vakt 2. 14-1600
Oppmøte på sjøsiden av gangbroen fra Skillebekk til Frognerstranden.
Vi satser på en blanding av stand og vandreraksjon.
Påmelding til Havnepromonadeaksjonen her

20. juni – over 100.000 er ventet til Rådhusplassen og VG-lista topp 20
Norges største gratiskonsert går av stablen rett ved Frogner bydels vestgrense. Mange er kanskje ikke klar over at Vestbanetomten og Nobels Fredssenter ligger i Frogner bydel. Det samme gjør den ene trikkeholdeplassen. Og der får vi lov til å ha stand. Dette gir oss en unik anledning til å nå ungdom og deres foreldre på en av Oslos største festdager. Du kan oppleve konserten og stemingen samtidig som du gjør en super innsats for at Høyre skal vinne valget til høsten.
Vi satser på å holde standen åpen fra klokken 1600-2200.
Vi har satt opp to vakter
Vakt 1. 16-1900
Vakt 2. 19-2200
Påmelding til VG.listeaksjonen her

[divider_line]

26-28. juni – Piknik i parken på Viglandsmuseet og på gårdsplassen foran Oslo Bymuseum

For andre år på rad er det duket for den nye festivalen Pikinik i parken. PiP er festivalen som tar den stillfarne musikken på alvor. PiP har hentet inspirasjon fra de såkalte boutique-festivalene som er en internasjonal trend, i form av festivaler som dreier seg om mer enn musikk. Kunst, mat, shopping og omgivelser er i fokus noe som trekker flere generasjoner. Pikini i parken får skal ha musikk fra fire scener, det blir to på plenen foran Vigelandsmuseet, en i museets borggård og en scene på gårdsplassen foran Oslo bymuseum. På plakaten står navn som James Blake, Matthew E. White, Modest Mouse, Paolo Nutini, Michael Kiwanuka, Tønes, Marit Larsen og Stein Torleif Bjella.
Les mer om Piknik i parken her

Piknikfestivalen varer som seg hør og bør tre dager til ende og Frogner Høyre stiller også med stand på Frogner plass i tre dager. Hver av dagene er standvaktene delt inn i to vakter.

Meld deg på til piknikstandene her