14 fra Frogner vil inn i bystyret

Screenshot 2014-10-29 01.50.32
Faksimile fra Oslo Høyres nettsider

Det er kamp om plassene på bystyrelisten

Det er mange som vil stå på bystyrelisten til Oslo Høyre. Hele 108 har meldt sin interesse hele 14 stykker er fra Frogner. Toppkandidatene Fabian Stang og Stian Berger Røsland er allerede nominert. Dermed er det 63 ledige plasser igjen på listen.

Tekst: Lene Haug

Valgkampen er allrede i gang i Oslo Høyre, nå dreier det seg om den interne valgkampen. Kampen om å i det hele tatt komme med på Oslo Høyres bystyreliste.

Fabian Stang ble nominert som ordførerkandidat og Stian Berger Røsland som byrådslederkandidat allered 1. september og har vært klare lenge. Nå stor kampen om plassene lengre ned på listen.

Frogner stiller mannsterke

At det er så stor interesse for å stille til valg for Oslo Høyre er gledelig. Høyre er i medvind og mange vil være med på å utvikle fremtidens Oslo. I Frogner Høyre er vi stolte av å ha hele 14 kandidater som vil være med på listen.

I konkurransen med de andre trenger kandidatene fra Frogner lokal støtte, og vi håper at alle som er medlemmer av Frogner Høyre bidra til å fremme sine favoritter fra bydelen.

Her er oversikten:
Les mer om hver enkelt kandidat her

NavnBydel
Annelise HøeghFrogner
Aslak AslaksenFrogner
Bjarne ØdegaardFrogner
Carl-Henrik BastiansenFrogner
Claes ArvidssonFrogner
Erik LundesgaardFrogner
Geir KvarmeFrogner
Heidi FuglesangFrogner
Hermann KoppFrogner
Kjell Jon KarlsenFrogner
Kristoffer GustavsenFrogner
Lene Sundfær HaugFrogner
Ola KvisgaardFrogner
Trude HelbergFrogner

Slik foregår nominasjonsprosessen

[framed_box width=»240px» align=»right»]Er du medlem i Oslo Høyre og ønsker å betale din kontingent kan du betale den til kontornummer:6024.05.06710 Kontingenten koster kr 400. Husk å merke betalingen med navn og fødselsdato[/framed_box]

Uravstemning i november
Fra 10. til 24. november blir det rådgivende uravstemning blant alle medlemmer som har betalt medlemskontingenten innen 1. november.

Uravstemingen tillegges stor vekt.
Du kan lese mer om Frogner Høyres kandidater her.

Innstilling fra nominasjonskomitéen
Etter den rådgivende uravstemningen i november vil nominasjonskomiteen arbeide med en innstilling og 9. februar 2015 gjennomføres nominasjonsmøtet.

Fullt hus og stormende jubel
– da Stian og Fabian ble valgt som toppkandidater

Se glimt fra kickoff og representantskapsmøte i Høyre 1. september. Fabian Stang og Stian Berger Røsland ble valgt, ikke bare ved akklamasjon, men med musikk, jubel og hundervis av blå ballonger. Høyres Hus var fyllt til randen med nesten 400 medlemmer som kom for å høre Jan Tore Sanner snakke om kommunereformen, juble for toppkandidatene sette i gang med høstkampanjen.

Video ved Hans Magnus Borge – Frogner Høyres redaksjonsgruppe.

Nominasjon til bydelutvalgene

Det er nå for sent å melde seg som kandidat til bystyrelisten, men det er ikke forsent å melde sin interesse får å være kandidat på Frogner Høyres liste til bydelsutvalget.

Les mer om nominasjon til BU-listen

eller kontakt nominasjonskomiteen

Ola Kvisgaard  ola.kvisgaard@oslobystyre.no, 45476770
Bjarne Ødegaard bjarneo@getmail.no, 48242888.
Ellen Christine Christiansen ellen.christiansen@nav.no 92208401