JA-bydelen Frogner

JA-bydelen Frogner

Av Jens Jørgen Lie

Foto: Frogner Høyre og Hans Magnus Borge

Å være en JA-bydel er å møte alle med respekt, et åpent sinn og med kompetanse. Et av våre mål for den neste fireårsperioden er at alle som henvender seg til bydelen, uansett om det er personer med utfordringer i livet, næringslivet, organisasjoner og frivillighet, så skal alle ha opplevelsen av å bli tatt seriøst, blitt hørt og at de ble møtt av en serviceinnstilt person med kompetanse.

Alle kan ikke få ja

Alle kan ikke få ja på sine søknader og spørsmål, men innstillingen skal være at alle møtes med et åpent sinn og kunnskap. Bydelen skal ikke være en offentlig mur av at ting er vanskelig, umulig og at man har bestemt seg på forhånd.

Møte med positiv instilling

Å være en JA-bydel betyr også at enkeltpersoner og næringsliv som ønsker å starte opp virksomhet, skape verdier og bidra til en bydel med liv og utvikling selvsagt skal møtes på samme måte. Vi må si JA til alle krefter som bidrar og utvikler bydelen.
Opposisjonen i bydelen har en lei tendens til å starte med å si nei. Nei til etableringer, nei til bruksendringer, nei til food-trucks etc….. Slikt tankegods er avleggs, vi skal videre.

Kunnskapsrike og dyktige medarbeidere

Bydelen har mange kunnskapsrike og dyktige medarbeidere. I mange sektorer. Dette skal vi bruke positivt, vi skal satse på kunnskap og utvikling av den enkelte medarbeider. Vi skal ansette og videreutvikle gode ledere som alltid tenker hvordan vi kan bli enda bedre.

Klarer vi å utvikle en kultur som gjør at dette er en naturlig ting i hverdagen, så vil alle som bruker bydelens tjenester merke en forskjell.

Mitt motto: Si ofte ja og må du si nei skal du ha en god begrunnelse