Lørdag 26. april skal Fjordbyen bli enda finere

Mudassar Kapur

Screenshot 2014-04-25 23.34.34

Åtte bydelsforeninger i Oslo Høyre har tatt på seg å rydde hele strandsonen

Screenshot 2014-04-26 00.50.03

Fra Nordstrand Bad i øst til Bestumkilen i vest vil du fra 10-1600 finne Høyrefolk som feier og plukker søppel.

Ballonger og og Solberg-saft

På standene på Nordstrand Bad, i Frognerkilen, på Bygdøy Sjøbad og på Huk serverer vi dessuten deilig Solberg-saft! Og på Aker Brygge skal vi dele ut blå ballonger til små og store barn.

bard

Har du lyst til å møte byråd for byutvikling Bård Folke Fredriksen?

Klokken 1245 kan du møte han på standen ved inngangen til Aker Brygge (ved trikkestoppet). Han svarer gjerne på spørsmål om Fjordbyen og Havnepromonaden.

En renere og trivligere by

Vi ønsker at Oslo skal bli en enda renere og triveligere by. Vi mener det er viktig at alle bryr seg om og tar vare på våre felles uterom. Derfor har Ullerm, Nordstrand, Grünerløkka, Vestre Aker, Sagene, St.Hanshaugem,  Gamle-Oslo og Frogner Høyre gått sammen om denne store aksjonen langs strandsonen i hele Oslo.

Vi har vært på rekognisering og desverre er det en god del forsøpling. Ved Nordstrand Bad var det spesielt ille og Ditt Oslo kunne i dag fortelle om tilstandene i Bestumkilen

Populær aksjon

Vi har allerede fått mange positive reaksjoner på dette initiativet. Vi tror at en slik aksjon også kan virke forebyggende. Når folk ser at andre går og rydder opp, blir terskelen høyrere når det gjelder å kaste fra seg – håper vi.

Onsdag fikk vi et hyggelig oppslag om aksjonen i Ditt Oslo.

Det at vi får presseoppmerksomhet før aksjonen er med å gi den større effekt og er viktg i seg selv.

Lyst til å bli med

Det er ikke for sent å melde seg som frivillig. Ring kampanjeleder i Frogner Høyre på 9167833 om du har lyst til å bidra.