Mudassar Kapur og Ingeborg Tennes innstilt som leder og nestleder

Valgkomiteen har lagt frem en enstemmig innstilling på Mudassar Kapur som leder og Ingeborg Tennes som nestleder i Oslo Høyre.

Mudassar Kapur og Ingeborg Tennes
Mudassar Kapur og Ingeborg Tennes.

–Vi mener å ha funnet frem til en veldig god lederduo som har stor støtte i organisasjonen og som også har det engasjementet som trengs for å ruste opp Oslo Høyre til å vinne valget om to år, sier Sverre K. Seeberg, leder av valgkomiteen.

Mudassar Kapur (46) har utdanning i markedsføring, merkevarebygging og ledelse fra BI, og sitter i dag på Stortinget. Han ble valgt inn i 2013 og har siden det vært leder av Finanskomiteen, medlem av Valgkomiteen samt medlem av Kommunal- og forvaltningskomiteen. Mudassar har også bakgrunn som markedsfører i Shell, Leder for innsamling og marked i SOS-barnebyer og markeds- og kampanjesjef i Høyre. I tillegg har Mudassar Kapur de siste årene ledet Høyres storbynettverk inn mot kommunevalget i 2023. Mudassar er bosatt i bydel Nordstrand.

Ingeborg Tennes (33) er utdannet statsviter, og har flere års erfaring som konsulent i privat næringsliv, før hun i forrige uke ble byrådssekretær for byråd for byutvikling, James Stove Lorentzen. Ingeborg har de siste to årene vært valgt som medlem i Oslo Høyres Arbeidsutvalg, tidligere har hun vært nestleder i DKSF, nestleder i Sagene Høyre, vara til Bydelsutvalget i Gamle Oslo og Stortinget. Ingeborg er bosatt i bydel Grünerløkka.

Valgkomiteen består av:

Sverre K. Seeberg, Vestre Aker (leder)

Tina Alvær, Nordstrand (nestleder)

Lars Foyn, Østensjø

Kaare Seeberg Sidselrud, Søndre Nordstrand