Programarbeidet er i gang – med speeddating

Takk for samtalen
Jens J Lie (til h) i samtale med Mariette Bøe og Victor

Ingen skal beskylde Oslo Høyre for å stivne i gamle arbeidsmetoder. Som start på programarbeidet arrangerte programkomiteen en speeddating med komiteens medlemmer. Hensikten var at vanlige dødelige medlemmene kunne komme med innspill til programkomiteens medlemmer.

Først var det innledning av ex kunnskapsminister Henrik Aasheim. Han var tydelig på hvor trist det var i Bærum når han på mange måter hadde sitt hjerte i Oslo. Men har man valgt å la seg velge fra Akershus er det prisen! Men han talte vakkert om Oslo og hvorfor valget i 2019 er så viktig. For at man skal redde Oslos kvaliteter. Og man blir ikke valgt for det man har gjort – men for det man skal gjøre. Politikk er ganske brutalt på den måten. Takknemlighet er et fremmedord i denne sammenhengen.

Leder av Oslo Høyres programkomité James Stove Lorentzen orienterte om prosessen videre. Det blir mange muligheter til å komme med innspill i hele 2018 faktisk. Men det blir nok vanskeligere jo senere man kommer med forslag.

Så ble det anledning til å komme med forslag til komiteens medlemmer – i det omtalte «speeddating» opplegget. Man fikk 3 minutter – men som på koldtbordet på danskebåten – man kunne gå flere ganger.

Vi merket oss flere kjente Frogner-profiler som Jens Lie, Beate Brovig Auke, Bård Standal, Ola Kvisgaard og selvsagt vår Alt-Bürgermeister Bjarne Ødegaard.

Slik som det er lagt opp skal ingen klage på at alle har fått sagt sitt.