Sentrumsforeningene med venner til Holmenkollen og tilbake

Høyrehjerter

Sentrumsforeningene med venner til Holmenkollen og tilbake

Bortsett fra på valgdagen – er det viktigste for Høyres sentrumsforeninger med venner å delta – ikke nødvendigvis å vinne.

Tekst og foto: Hans Magnus Borge

Magnus Guderud løp første etappe

Dette lå i bunnen da man stilte lag til årets Holmenkollstafett. Men forberedelsene og ikke minst antrekket var ikke mindre seriøst for det. Her satser man alt. Lagleder Terje Bratland- innkjøpt fra Fredrikstad for en betydelig, men hemmelig sum – holdt en peptalk før start. Spesielt viktig med korrekt veksling. Her kan fort verdifulle tiendedeler gå tapt. Manager Lene dirigerte sine tropper med fast og entusiastisk hånd – samtidig som hun organiserte standen. Budskapet til de forbipasserende var at de nå har en anledning til å utforme Høyres valgprogram. Medlemskap i Høyre er viktig her.

Terje Bratland ga alt i en siste sluttspurt inn mot mål.

Så til det sportslige. Vi startet i siste pulje. Veldig viktig å holde interessen til slutt. Magnus Guderud fikk æren av å starte for Høyres sentrumsforeninger. I friskt driv for han oppover Geitemyrsveien. Vi trakk så ned til Bislet for å sikre oss innspurten. Etter ca 1 ½ time spurtet lagleder og ankermann Terje inn på Bislets røde dekke. Helt tydelig at han hadde tatt ut alt – ”gått ned i kjelleren” som det heter – for å sikre en god tid. Det holdt dessverre ikke helt til seier.

Kommer Solbergtoddy på dopinglisten??

Kan de andre ha dopet seg? Men det er vel farlig å stille slike spørsmål. Vi kan jo risikere at ”Solbergsaft” kommer på dopinglisten.