Statsministerbesøk på Høyres Hus

Statsministerbesøk på Høyres Hus.

Norges nye statsminister Erna Solberg og Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt besøkte norske og svenske Høyre-medlemmer.

I en fullsatt Store sal fikk rundt 300 Høyre-medlemmer vite siste nytt om den nye norske regjeringens arbeid, og hvordan Moderaterna har styrt Sverige de siste 7 årene. .
Statsminister Fredrik Reinfeldt fortalte blant annet om planene for å få ned arbeidsledigheten og understreket det gode samarbeidet mellom Sverige og Norge, og mellom Moderaterna og Høyre.

Etter at tilhørerne fikk stille spørsmål ble det stiftet et nettverk for Moderater i Oslo. Det svenske lokallaget skal få svenske velgere i Norge til å stemme på Moderaterna både ved Europavalget i mai og Riksdagsvalget i september 2014. Moderat-nettverket kan også hjelpe Høyre med å vinne lokalvalget i 2015, blant annet ved å få de mange tusen svensker som bor i Norge, og har bodd her i 3 år,  til å stemme på Høyre i lokalvalget.

Foto: Camilla Johannessen