Stockholms byrådsleder kommer på årsmøtet

Stockholms byrådsleder kommer på Oslo Høyres årsmøte.

Stockholm og Oslo har noen av de samme utfordringene. Begge byene vokser i rekordfart. Begge byene har vekst i mange av de samme bransjene, og begge av byene deltar i konkurransen med andre byer og hovedsteder i sitt nærområde.

Spennende byutviklingsprosjekter

Stockholm ligger ved Østersjøen og har i tiår blitt en magnet mot Helsingfors, Riga, Tallinn og Vilnius og sørover, mens Oslo tiltrekkes fra mange kanter, både i Norge og sør/øst for oss. Demografiutviklingen kan sammenliknes og begge byene har spennende byutviklingsprosjekter i områder der land og strand møter vann. Infrastruktur og bygging av transportløsninger er viktige områder for begge de skandinaviske hovedstedene.

Nylig har Stockholms politiske ledelse og Sveriges statsminister som begge utgår fra vårt søsterparti Moderaterna, sammen lansert store utbyggingsmuligheter med nye boområder og massiv utbygging av t-bane. Oslo står foran flere lignende utfordringer og veivalg fremover.

Oslo Høyre ønsker å høre nærmere om Stockholms spennende prosjekter og har derfor invitert Sten Nordin, finansborgarråd i Stockholm til å gi oss innsikt i hvordan Allianseregjeringen arbeider og hvordan Moderaterna har utviklet Stockholm de siste årene, og hvilke planer som foreligger.

Dette skjer på Oslo Høyres årsmøte på Ingeniørenes Hus, Kronprinsens gate 17, lørdag 25. januar klokken 13.00.

Vår byrådsleder Stian Berger Røsland er invitert til å komme med sine kommentarer, og legge frem sine ideer i perspektiv 2015.

Les også: Alt om Oslo Høyres årsmøte 2014

Foto: colourbox.com