Vinterkampanjen 2015

holmenkollen-1

Bli med på vinteraksjonen og opplev den fantastiske stemningen under Holmenkollrenne

Vinteraksjonen 2015

Med Erna Solberg-Toddy Bonanza

Sentrumsforeningene og vestforeningene i Oslo Høyre arrangerer helgen 13-15. mars den store vinteraksjonen i forbindelse med Holmenkollrennene. Under 5-mila på lørdagen er standen så nærme løypa at du kan følge med og heie på VM-heltene fra Falun. Kanskje Petter Northug vinner igjen. Og etter de fantastiske resultatene til Rune Velta ligger det an til folkevandring til hopprennet på Holmekollsøndagen også.

Tekst: Lene Haug // Foto: Jens Christian Blix, Vivian Ellingsen Godtaas og Lene Haug

Dette skjer (Les mer om hver aksjon lengre ned):

• Fredag 13.3- 18-0700 – nattstand på Frognerseteren
  • Lørdag 14.3 – 11-1630 – Solberg-Toddy stand ved Frognerseteren
  • Lørdag 14.3 kl. 1630 – afterstand og stor stemning på Frognerseteren restaurant
  • Søndag 15.3 kl, 11-1700 – Solberg-Toddy stand på Majorstuetrappen
  • Søndag 15.3 1500-1700 – Vandreaksjon med polske flyers ved Holmenkollen og Midstuen T-bane

Her kan du se programmet for folkefesten i Holmekollen under Holmenkollen Skifestival

Om den store Solberg-Toddy aksjonen 2015

Hele vinteraksjonen er et stort samarbeid mellom hele åtte bydelsforeninger.

Til aksjonen får vi eget materiell, blant annet en flyer på polsk. Polske statsorgere som har bodd i Norge i tre år på valgdatoen har stemmerrett, og utgjør en meget viktig velgergruppe. Fredrik Bjerch-Andresen som er kampanjeleder i Grünerløkka Høyre, Marie Landsverk og undertegnede i Frogner Høyre har samarbeidet med Oslo Høyre om å utvikle denne flyeren. Spesielt under hopprennet som går av stablen søndag 15. mars er det veldig mange polakker som tar turen til Holmenkollen.

Vi får dessuten en sports- og friluftsflyer som jeg har utviklet i samarbeid med Oslo Høyre. Dette blir en flyer med et ganske omfattende innhold om Oslo Høyres satsing på idrett, friluftsliv og byutvikling som legger til rette for aktivitet og god folkehelse i hele Oslo. Oslo Høyres bystyreprogram inneholder veldig mye god idrett- og friluftspolitikk så dette blir bra!

Nattstand fredag 13.3
ca 1700-0800

Å overnatte ute i marka natten før femmila er eldgammel, norsk festlig og sporty tradisjon. Det er en fin måte for sporty Høyrefolk å markere friluftslivets år. Det pleier å være flere tusen som sover ute denne natten før femmila i Kollen.

Vi har selvsagt med sports- og friluftsflyere.

Tenk dere et stort knitrende bål, pølser, kaffe og en herlig natt ute i skogen. Kampanjelederen har en del turutstyr: presenning, telt, ulltepper, noen liggeunderlag og en del vintersoverposer. Vi tar selvsagt også med Høyrebannere og en kjempestor kaffekjele med ekstra kopper sånn at vi kan by folk på Høyrekaffe.

Frokost kan vi spise i leiren, i en pølsebod eller inne på Frognerseteren, etter som, og turutstyret kan lagres på Sporten dersom du vil være med på aksjonene videre. Det er selvsagt mulig komme innom en tur på kvelden uten å overnatte.

Vi kjøper inn pølser, lomper, sprøstekt løk, ketchup og kaffe. Resten må folk ta med seg selv.  Vi satser på å få uforglemmelige bilder og kanskje vi kan lokke en prominent politiker på pølsebesøk. Om vi blir mange er dette absolutt en pressesak også.

Mesteparten av utstyret fraktes opp med bil – men folk og fe må belage seg på å ta Holmenkollbanen til Frognerseteren stasjon og gå ned til området ved Sporten. Jeg kontakter alle deltagere i god tid for å snakke litt om utstyr. Har du spørsmål ring meg på 91697833 eller send e-post til lene@frognerhoyre.no

Her blir Campen – i Steinalderparken – så nær Sporten som mulig

Solberg-Toddy ved Frognerseteren
Lørdag 14. mars 1100-1630

Vi setter opp standen rett foran Sporten – se kartet over (klikk på kartet for stor versjon. Dersom du ikke allerede er på Frognerseteren må du beregne god tid på å komme opp til Frognerseteren med banen. Husk å kle deg godt, spesielt på ben og ta med deg litt ekstra tøy en sekk. Og husk, lue skjer og votter. Vinterstand er kaldere enn du tror.

Vi har delt inn standvakten i to økter: 1100-1330 og 1330-1630 – du ser det i påmeldingskjemaet i Doodle.
Selv om du tar første vakten håper vi likevel at du blir med på afterstand på Frognerseteren fra klokken 1630, altså så fort vi har rigget ned.

Afterstand på Frognerseteren
Lørdag 14.3 klokken 1630

Vi har reservert 15 plasser i a la carte restauranten. Der bestiller hver og en det han eller hun ønsker. Jeg har blitt avart om at det kan ta litt tid å få mat på denne måten, men det er enklest å admistrere- Det blir første mann til Mølla. Du er hjertlig velkommen uansett hvilken aksjon du har deltatt på og dersom du vil delta mye en annen gang også. Eller har deltatt mye før.

For mer informasjon se Frognerseteren.no

Solberg-Toddy på Majorstuetrappen
Søndag 15.3 klokken 1100-1700

Søndagen er det duket for hopprenn i Holmekollbakken og dette er den store dagen for å treff polakkene. Vi skal falgge med både det norske og det polske flagget og servere varm Erna Solberg-Toddy til alle.

Solberg-Toddy på Majorstuetrappen var en stor suksess i fjor både til folk på vei opp og på vei ned fra Kollen.

Vi har satt opp to vakter på Majorstuetrappen:
1100-1400 og 1400-1700

I tillegg vil vi gjerne ha noen som har vandreaksjon med polske flyers ved Holmekollen og Midtstuen stasjon i perioden 1500-1700. Møt på Majorstuen med Høyrejakker og hent flyer og ta banen opp. Om det er tungvint, så gi beskjed så finner vi en annen løsning på dette.

Felles for alle aksjoner

Høyrejakke er et must – har du ikke, så sjekk om du kan låne. Frogner Høyre har bare noen få jakker igjen. På Høyres hus finnes det en del store Høyrejakker. Det er kanskje akkurat det du trenger denne helgen, så du kan ha veldig mye under.

Har du spørsmål?
Ring meg på 91697833 eller send e-post til lene@frognerhoyre.no